Ny header…

Jeg liker godt feer, og fikk lyst til å ha en i headeren min… Problemet var bare å finne en som passet i farger og i størrelse. Jeg kan selvfølgelig endre på størrelsen, men det er ikke alltid at det blir så fint. Jeg fant tilslutt en del flotte bakgrunner på: http://www.fanpop.com/spots/fairies

Hele formiddagen har jeg sittet med nesen klistra til PC’n for, og designsidene på bloggen. Jeg er jo en totalt geek når det gjelder data, og derfor har jeg brukt en del tid på dette i dag. Det å få lastet opp bildet til headeren er jo ikke så vanskelig, men jeg sleit litt med å få riktig størrelse uten at det ble strekt og tøyd til det ugjenkjennelig. Hadde ikke lyst til å endre for mye i malen så den ble altfor stor der heller. Tror det ble ganske bra jeg, syntes i allefall det selv :o))

Det jeg har brukt mest tid var å finne noen nye fonter på nettet. Jeg brukte litt tid på å skjønne hvordan jeg skulle få innstallert dem… Det var ikke like enkelt med et gammelt Word program, men tilslutt fikk jeg det da til. Dette var utrolig gøy, så jeg skal nok lese og lære mer om hvordan jeg skal kan bruke koder for å gjøre endringer o.l.


Vinja har ikke vært fornøyd med at matmora bare har sittet ved PC’n… Hun har flere ganger kommet og mjauet for å få litt koz, og det har jo fått oxo, men det var ikke nok. Da syntes hun ikke det var noe annet å gjøre å finne frem lekemusen sin å ha det gøy med den i stedet, og jeg vet ikke hvor mange ganger hun forsøkte å ta livet av den, hehehe!!

Det er vel på tide å ta en pause fra PC’n, og vile den såre skulderen og armen min… Den blir nok ikke noe bedre av at jeg sitter her å klapprer i vei.

 

12 kommentarer
    1. Så fint det ble! :o) Har også forsøkt å finne ut hvordan jeg kan forandre på skriften, men jeg har foreløpig ikke skjønt en dritt av det jeg har funnet. Er ganske teit i sånn htlm-koding jeg nemlig, men en lærer så lenge en lever har jeg hørt .. så en gang vettu, da skal jeg også få det til litt mer som jeg egentlig vil ha det!

    2. Marit: Jeg er fortsatt ganske uvitende når det gjelder htlm-kodene, men håper å lære meg mer… Det er mye jeg ikke helt forstår enda, så det er nok prøve å feile som skal til inntil man har skjønt det :o))

    3. sisselfish: Takk Sissel :o)) Jeg blir så inspirert til å prøve noe nytt når jeg er rundt på andre blogger, og ser så mange fine design. Da får jeg oxo lyst på det samme, og eneste måten å få det til er å lese og lære seg… Jeg har mye å lære :o))

    4. synnovesyr: Siden jeg ikke kan holde på med noe serlig håndarbeide lenger, så tenkte jeg at det kan være greit å lære seg litt mer om jeg kan lage ting på PC’n. Vi får nå se hvordan det går etterhvert :o)) Ha en fortsatt fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg