Oops, i did it again….

Som jeg fortalte før jul, så fikk vi en julegave av borettslaget… En flott Azalea som var full av blomster, og jeg fikk jo panikk for jeg er ikke noe flink med planter som har blomster.


Hele tiden har jeg vannet den jevnlig, eller druknet den som mamma gjorde, og det så ut til at den skulle klare seg.. Til morran i dag var det et sørgelig syn som møtte meg… Omtrent alle knoppene var tørket inn, og det var oxo en god del andre brune blader. På bilde over har jeg ristet av det meste av de tørre bladene… Nå i kveld har den blitt enda brun og tørr i blomstene, men vannet har jeg da gjort.. Syntes det er så trist og veldig irriterende at jeg aldrig skal klare å holde liv i Azaleane jeg får. Hadde store forhåpningene, men det ser dårlig ut denne gangen oxo :o((
Denne kaktusen fikk mamma en gang i 2000, og den har jeg faktisk enda… Den ser kanskje ikke like frisk ut lenger, men den blomstrer fortsatt ganske voldsomt fra tid til annen. Jeg har igjen 3 sånne kaktuser etter mamma, to ikke altfor store og så en diger en som er utgammel. Den har blitt henvist til toppen av fryseren, hvor den faktisk trives ganske bra. Jeg er egentlig veldig stolt av at jeg har klart å holde liv i de alle tre, men jeg er redd den store må pottes om… Det er ikke en lett oppgave, og jeg gleder meg ikke…..!!

2 kommentarer
    1. Azalea er faktisk en av blomstene jeg klarer ĂĄ holde i livet.. setter den i oppvask kummen i vann hver tredje dag.. Drukner den… Men den liker det.. tørker mellom da.. God natt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg