Fengslende…..


En kvinne våkner en natt og oppdager at mannen ikke ligger i sengen sin.
Hun tar på seg morgenkåpe og går ut på kjøkkenet. Der sitter mannen og
stirrer ned på en kopp rykende kaffe. Han ser ut til å være i dype tanker.

Hun ser på at han tørker en tåre fra øyekroken og tar en slurk av kaffen...

Hva er det som er i veien, kjære, hvorfor sitter du her på denne tiden av natten?
Mannen ser opp fra kaffen...

Husker du for 20 år siden, da du var bare 15?
Kona blir rørt til tårer over at han kan være så følsom...
Selvfølgelig gjør jeg det, kjære.

Mannen trekker pusten. Ordene kommer ikke lett...

Husker du at din far tok oss i baksetet på bilen min mens vi elsket?

Jeg husker det også, sier kona mykt..

Husker du at han skjøv ei hagle i ansiktet på meg, og sa at jeg hadde valget
mellom å gifte meg med deg eller tilbringe 20 år i fengsel?

Det er klart jeg husker.

Mannen trakk et dypt sukk..

I dag ville jeg sluppet ut

3 kommentarer

Siste innlegg