Svensk Ingen grenser deltaker døde….

Når man leser denne oversikriften i VG, så kan det virke som om det skjedde under programmet… Sånn var det jo ikke, men det ser man først når man leser resten av historien.
Den 26 år gamle Madelen Lundgren døde i en rideulykke etter at tv-serien var ferdig, og noen uker før premieren. Det er jo veldig trist og tragisk, når en ung jente dør så tidlig… så lenge før sin tid!!

Overskriften får deg som jeg sa over, til å tro at det skjedde under den strabasiøse ferden. Jeg måtte jo selvsagt inn for å lese mer om saken for å finne ut hva som har skjedd. Dette er et godt eksempel på hvor viktig det er med en god overskrift for å få lesere til historien man vil fortelle. 

Det skjer omtrent daglig når man går forbi en avis eller et blad (bl.a. Se og Hør), at en sensasjonell oversikrift skriker til deg og du bare må kjøpe det for å lese historien. Så kommer skuffelsen, og følelsen av at man har kastet pengene ut av vinduet, for historien bak er gammelt nytt, slettes ikke så dramatisk eller rent av bare kjedelig.

Jeg kjenner at jeg har noe å lære av dette, for jeg er ikke så kreativ med mine overskrifter her på bloggen….!!!

1 kommentar
    1. Hallo Vera..
      Ja eg trudde det samme som du og måtte inn og lese om det virkelig var gått liv tapt i dette ekstreme greiene de holder på med.
      Ha en strålende flott lørdag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg