Sløve foran tv’n…

Kjøleskapet og matskapet er ryddet, og maten som hadde gått ut på dato er kommet ut i søppelkontaineren. Det var ikke så mye som jeg først hadde trodd, heldigvis. Jeg har oxo laget en stor kjele med suppelappskaus, som jeg kozte meg med til middag. Det er mer enn nok igjen til et par middager til, og så lettvindt å slenge på ovnen når en kommer sent hjem.


Det snødde ganske bra en stund i dag, og jeg tenkte at nå blir det kaos i morgen. Nå i kveld har det gitt seg igjen, men himmelen er fortsatt grå så det kan godt tenkes at det kommer noen fjoner til i natt. Gradene har jevn og trutt krabbet oppover gradestokken, og nå er den på – 4,7C. Det kan jeg leve med :o))


Når jeg ryddet i skapene tidligere i dag, spratt Vinja opp på kjøleskapet hvor hun satt å fulgte med på alt jeg foretok meg. En perfekt plass syntes hun… Etter en stund var hun lei av å sitte der, men hun mjauset ikke som hun pleier å i et ubevoktet øyeblikk da jeg snudde baken til henne for å knyte igjen en søppelsekk… hoppet hun ut i fritt fall ned på ryggen min. Det er godt hun ikke er så tung, ellers hadde ikke ryggen min tålt det gitt…..


Ronja har fast plass på enden av senga, og derfra kan hun se rett på meg når jeg sitter i godstolen i stua. Da kan hun følge med om jeg reiser meg opp for å gå på kjøkkenet, hvor hun vet at det er godsaker i skapet. Som søsteren er hun ganske kjapp med å storme ut å hoppe opp på kjøkkenbordert, hvor de begge to sitter klare å prøver å bedåre meg til å gi dem en godbit hver :o))

Nå sitter jeg å sløver i godstolen mens jeg nyter en episode av Hercule Poirot på FoxCrime. Selvsagt har jeg sett den ørten ganger før, men jeg blir aldrig lei av å se dem….

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg