Nytt og skremmende…..

Før påske kjøpte jeg ny kattedo til jentene, og i dag var det på tide å montere det sammen å ta det i bruk. Jentene er veldig skeptisk til alt nytt, og det er langfra alt som faller i smak hos de kresne damene mine. Derfor var jeg veldig spent på hvordan dette skulle gå.


Plastikkposene jeg legger under kattesanden passer ikke helt, den er for liten så jeg må rive i stykker ved døren… Han jeg kjøpte doen av sa at de hadde tatt opp med de som lager posene, og håpet på at det ville bli en ordning på det etter hvert. Vinja står bak å følger skeptisk med på hva jeg driver med, og lurer nok fælt på hva dette er for noe tull, hehehe!!


Da var den ferdig…. Jeg ser jo at åpningen ligger lavere enn på den gamle doen, og må nok forberede meg på at det blir endel sand på gulvet. Det kan jeg leve med, for det viktigste er jo at jentene har en stort og godt toalett som de kan snu seg rundt i. Det kunne de ikke med det gamle. Dessuten har jeg feiebrett og kost, hehehe!!


Ganske riktig så skulle det nye toalettet undersøkes nøye, og den undersøkelsen varte i evigheter. Ronja var ikke interresert i det hele tatt, og bare kikke litt på det så gikk hun. Vinja derimot snuste rundt og oppå flere ganger, men inni der skulle hun definitivt ikke. Til slutt mått nok Ronja veldig, for hun kom løpende å bare dyttet søsteren til side…. Så bar det rett inn i doen med turbofart. Etterpå varte det ikke lenge før Vinja oxo dristet seg inni der…., og det var ikke så skummelt alikevel :o))


På fredagen kjøpte jeg meg litt ny organisk te, og da jeg tok ut av handleposen ble Ronja helt vill. Hun snuste på teen, og sleikte på boksen å ble helt hysterisk når jeg tok dem fra henne. Det var enda godt at boksene var innpakket med plast, ellers hadde hun kommet til å rive dem opp… Til forkost i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve en av dem, og da var frøken Ronja på plass med en gang. Hun fikk ikke lov til å drikke te av koppen min, det likte hun dårlig…. Plutselig fikk hun teft av den brukte te-posen i søppelkassen, og da var hun ikke sen om å velte kassen å inn med pusen bare det. Dette er aller første gangen på deres 3 leveår at de har rotet i søppelkassen. Te falt tydligvis i smak, hehehe!!!

Ellers så er det ikke noe storveis vær i dag… Det fine varme været vi hadde i går har forsvunnet, og blitt erstattet av en grå himmel som spruter ut regnbyger med jevne mellomrom… Kaldt er det ikke, men jeg måtte lukke balkongdøra i sta for lufta er rå så det ble guffen inne i stua…

Ha en fortsatt fin søndag :o))

4 kommentarer
    1. Kokkoooo;) SÃ¥ heldige pusefrøkner da;) Vi har to sÃ¥nne store dosser som er laget for maine cooner, de er bare suverene, har to mindre ute pÃ¥ hytten , det gÃ¥r det og men de er nok litt i det minste laget, hehehe…
      Artig at pusen liker te, de er jo skikkelig nyfikne når det er nye ting på gang.
      Vi har blandingsvær i dag vi og, men heldigvis ikke regn.
      Ha en strålende flott søndag videre

    2. Allis: Der kom kommentaren, hihihihi!!

      De har blitt fortrolig med dossen nÃ¥, og har vært innom flere ganger :o)) Vinja ligger nÃ¥ tett inntil PC Ã¥ følger med at jeg skriver riktig, dessuten er det varmt fra vita pÃ¥ PC’n hehehe!! Sprøtt at Ronja ble helt vill av teen, den het noe sÃ¥nt som relax for woman, iallefall noe i nærheten.

      Måtte sette på ovnen jeg, for det ble så huskaldt her, brrrr! Nå blir det lappskaus til middag, noe som er godt på sånne gufne dager som i dag :o))

      Klemz :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg