Lazy sunday……

Planen var ikke å sove til langt ut på formiddagen i dag, men det ble nå til det alikevel… Pusene var inne å trampa rundt oppå meg noen ganger tidligere på morningen, men jeg var så i ørska at jeg bare sovna igjen med en gang. Det ble veldig sent i natt før jeg kom meg i seng, så jeg trengte vel de ekstra timene..

På fredag kjøpte jeg den etterlengtede Macro linsen jeg ønsket meg, men det skulle ikke være enkelt. Var innom Foto Knudsen på Bryn etter jobben, og fant en linse som ikke var så dyr. Da jeg kom hjem måtte jeg jo teste den ut, men det gikk ikke så bra. Autofokusen fungerte ikke i det hele tatt samme hva jeg gjorde, og jeg leste bruksanvisningen så den ble slitt i kantene. Til slutt tok jeg med meg kamera og linsa ned i butikken igjen. Lettelsen var stor da heller ikke de fikk den til å fungere, da var det i allefall ikke jeg som var idiot.. Vel, for å gjøre en lang historie kort, så endte jeg opp med å kjøpe en dyrere linse. Den fungerte som en drøm, nedenfor en en lite knippe fra den første testen :o))




Et lite knippe av pusenes rottesamling… De har så mange av dem at når jeg skal støvsuge, bruker jeg en evighet på å leite dem frem og plukke dem opp. Det er jo litt av en greie egentlig, for så fort jeg har lagt dem fra meg kommer det en liten pus å stjeler dem tilbake, hehehe!!!




Ronja la seg på kaminen da jeg dro fram kamera, og så ikke helt fornøyd ut…. Siden jeg ikke vendte kamera mot henne med en gang slappet hun av, og glemte å snu seg vekk da jeg først bestemte meg for å ta et bilde av damen. I det jeg tok bilde, lå hun å stirret på søsteren som holdt på å leke med noen mus på gulvet, hehehe!!


Vinja har for det meste ligget ute på balkongen i favorittstolen sin i dag, men rett etter at jeg hadde spist middag kom hun inn igjennom kjøkkenvinduet å bråstoppet… Med stivt og skeptisk blikk stirret hun ut i entreen samtidig som hun sto helt stille. Samme hva jeg sa eller gjorde fikk henne til å forandre stilling. Så rygget hun ut på balkongen igjen å la seg ned på favorittstolen igjen… Etter en stund kom hun inn i stua når jeg satt der, men så stivnet hun igjen å stirret inn på soverommet mitt. Det var akkurat som om hun så noe eller noen som ikke jeg kunne se…..  Kanskje det var modern som kom fykende innom siden jeg glemte å dra på graven på 6 års dagen for hennes død den 22.06. Hvem vet!!!!

Jeg har ikke bare lata meg i dag, neida…. Det har blitt en grundig runde med støvsugeren både inne og ute på balkongen for å samle opp alle kattehårene pusene har lagt igjen. Etterpå fikk støvkluten prøvd seg litt, den hadde ikke vært i vann på en stund så det tok litt tid å væte den, hehehehe!!!

Vi har fått litt regn i dag oxo, men ikke så mye som i går… Da jeg satt ute på balkongen rett før middagen var t.o.m sola framme og varmet en liten stund. og det var så behagelig at jeg nesten glemte middagen som sto i ovnen. Heldigvis husket jeg den akkurat i siste liten :o))

Nå står en rykende varm kopp kaffe klar å venter på meg…, og så tror jeg faktisk jeg har litt is igjen i fryseren :o)) Ha en fortsatt fin søndagkveld!!

2 kommentarer
    1. I gode og onde dager!: Det er synd disse macro-linsene er sÃ¥ dyre…, men sÃ¥ fÃ¥r man jo oxo flotte bilder med dem. Hadde jo egentlig tenkt til Ã¥ vente litt med Ã¥ kjøpe, men sÃ¥ klarte jeg ikke Ã¥ la være :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg