Er sommeren her for å bli???

Er det mulig…., har sommeren kommer for å bli denne gangen? Da jeg dro på jobbe var det sånn passe ute, men når jeg var på veg hjem kl 12 hadde det allerede blitt ganske varmt og godt :o)) Det var bare å kaste jakka og la kroppen kjenne på den gode varmen.


Klokken 18:30 var det fortsatt ganske lunt borte i kroken her jeg bor…. På andre siden av blokken hvor solen ikke stekte på gradestokken, var det ca 24 C i skuggen, og det blåste litt lett så det var veldig behagelig.Vinja har ligget rett ut på gulvet på balkongen omtrent i hele dag, bare avbrutt av korte pauser hvor hun tok en runde inne å så ut igjen :o))


Forrige dagen kjøpte jeg en kurv med jordbær, men jammen klarte jeg ikke å få satt den bakerst i kjøleskapet og glemte den helt bort…. Nå i kveld så jeg etter noe annet, som ikke var der, og da fant jeg kurven. De hadde så smått begynt å bli litt myke så det var på tide å spise dem. Det var ingenting i veien med smaken, hehehe!! Gode norske jordbær, nam nam nam :o))


På veg hjem fra jobben dro jeg opp på Lambertseter igjen for å finne Euronics-butikken som pleide å ligge inne på senteret. Sist gang jeg var der undersøkte jeg hver krik og krok på hele senteret uten å finne butikken, men i dag spurte jeg en hyggelig kar i en av gullsmedbutikkene. Han fortalte at den var flyttet litt lengre ned i Cecilie Thoresensvei, og etter hans beskrivelse fant jeg det. Hadde bestemt meg for å bytte ut den store tunge og gamle Panasonic tv jeg hadde på soverommet med en flatskjerm. Jeg trengte ikke en stor tv og heller ikke så dyr, så jeg endte opp med en Luxor 26′ med innebygd DVD-spiller.

Jeg ringte til Anne om hun kunne hjelpe meg med å lempe den gamle ned i kjelleren, og siden hun hadde et par timer ledig sa hun ja til det. Hun hadde ikke noe bil så jeg dro opp å hentet henne. Skal jammen si at vi måtte ta i et tak for å få løftet kolossen ned på tralla, og det gjorde ikke noe godt i skulderen min akkurat… Kommer nok til å lide for det et par dager fremover.. Kan du begripe at det skulle være nødvendig å lage noe som er så tungt…?? 

Da jeg skulle hente Anne var det toalt stopp på veg ned til byen ved McDonald, Furuset etter en ulykke. Det så ut som om det var 3 biler involvert. En av dem hadde fått klemt inn hele panseret, og vedkommende var blitt skadet for jeg så sykebilen forsøkte å komme seg igjennom køen å frem til ulykkesstedet. Akkurat der ulykken skjedde er det vist noe hver eneste dag, og det har nok med at de i år igjen holder på med veiarbeidet. Fatter egentlig ikke hvorfor de trenger å fixe veien akkurat der, nå igjen, for de holdt på hele sommeren i fjord med akkurat det samme….??

Løfteoperasjonen slo meg helt ut, så etter at jeg hadde fått stilt inn TV’n så slang jeg meg på senga en times tid for å sove litt, og det gjorde underverker… Nå skal forte meg å brygge en kopp kaffe til Castle begynner om noen minutter.

Ha en fortsatt fin torsdagskveld :o))

4 kommentarer
    1. Har ikke kjøpt norske jordbær enda men det skal jeg gjøre i morgen den dag. Det har vært en varm sommerdag her også idag men det er meldt regn igjen så eher er ikke sommeren kommet for å bli.

    2. hobbyting: Sjekket akkurat pÃ¥ yr.no, og det ser ut til at vi fÃ¥r en fin soldag i morgen… Deretter var det veldig mange dager med grÃ¥ skyer som hadde noen regndrÃ¥per under… FÃ¥r nyte de fine dagene vi fÃ¥r servert, om de er fÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg