Felix har vært pĂĄ besøk….


Jeg skal passe Felix når Anne og Sven-Erik er på ferie, og derfor tenkte jeg at det ville ha vært greit om han kunne være hos meg. Sist gang vi prøvde det gikk det veldig dårlig, og pusejentene mine ville ikke under noen omstendighet akseptere at han var i nærheten engang. Derfor var jeg veldig spent på hvordan dette skulle gå.

Egentlig så er jeg veldig fornøyd, tiltross for at Vinja satt oppe på kjøkeskapet og Ronja høyt i klatrestativet. Vinja freste ikke en eneste gang, bare satt å kikket på Felix der han ruslet rundt for å gjøre seg kjent. Ronja var mer verbal og freste hver gang han stoppet under henne få å ta henne i øyesyn. De holdt seg unna hverandre, og det kom ikke til noen konfrontasjoner i det hele tatt. Vi lot dem bare “øyne” hverandre uten altfor mye innblanding. Jeg strøyk pelsen til Felix og så Ronja for at hun skulle ha hans lukt på seg…, problemet var bare at jeg ikke fikk fatt i Vinja for å gjøre det samme. Nå går Vinja rundt å freser til Ronja i stedet, hmmm!! Hun var skikkelig irritert til å begynne med, men det går litt bedre nå så jeg regner med at innen kvelden er omme er de venner igjen.

Neste gang de kommer på besøk, til uka, skal jeg ikke gjøre det samme… Da skal de få ordne seg helt selv, så får vi se om det går bedre. Skulle det ikke funke, så blir det ikke noen annen råd enn at jeg må dra opp å mate og koze med Felix hjemme hos han hver dag. Det er greit for meg, men det hadde vært så okey om vi hadde fått dem til å være venner. Vi krysser fingrene så får vi se!!

Hvis noen har noen gode tips for hvordan man tilvenner katten til en ny og ukjent katt, så kom med en kommentar…, please!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg