Trøtt i tryne….

Denne uka starta som forrige uke sluttet med at jeg forsov meg…. Det var varmt i soverommet i tillegg til at jeg ikke fantes trøtt når jeg la meg. Det ble tilslutt så ille at jeg vurderte å stå opp å sette meg på balkongen, men så slo jeg på TV å da var det gjort, hehehe.. Det ble kanskje 1,5 time søvn på meg, så slitsomt… Jeg følte meg slettes ikke tilstede da jeg kjørte ned til jobben, men ned kom jeg da uten at noe skjedde!!


Været har omtrent vært det samme i dag som det har vært de siste dagene. Masse regn og klam luft som gjør at kroppen min fungerer dårlig, MEN midt på dagen i dag begynte skydekket endelig å sprekke opp. Sola kom ikke igjennom, men det var godt å se noe annet enn bare grått hele tiden. Luften har oxo blitt helt anderledes…, mye friskere og kanskje litt mer kjøligere oxo.

I dag hadde jeg samtale med sjefa, den obligatoriske når man har gått sjukemeldt i en stund. Før var det sånn at man hadde denne samtalen etter 5 uker, men nå er det blitt nye regler og man skal ha samtalen etter 3 uker. Jeg har jo vært igjennom dette noen ganger så det er ikke noe skummelt. Man bare snakker om hvordan ståa, og om det er noe arbeidsgiver kan gjøre for å bedre tilværelsen. Jeg har jo allerede fått de hjelpemiddlene som finnes, så der er alt greit. Jeg fortalte at jeg ventet på å få time hos fysio når ferien der var avviklet, og at det var mulig at jeg kunne være med i et prosjekt på Ullevål for å teste ut et par behandlingsformer. Det er egentlig oxo meningen at man skal på et besøk hos bedriftslegen, men siden jeg allerede har bestemt meg for å jobbe 100% fra neste uke så sendte sjefa bare en oppdatering på mail.

Jeg hadde nok hatt godt av å fortsette 50% ut til jeg skulle over på ferie, men siste uka før man blir borte en helt måned trenger man å være der full dag. Allerede nå begynner arbeidsoppgavene å samle seg, og jeg ville aldrig klare å bli ferdig med alle sammen hvis jeg bare skulle jobbe halv tid. Dessuten kan man være rimelig sikker på at det vil komme noe annet som haster, og som ødelegger hele arbeidsplanen man har lagt seg opp….


På veg hjem fra jobben dro jeg innom Plantasjen for å kjøpe noe å støtte opp den store Havehortensian min med… Siden det regner så mye begynner den å bli ganske tung, og det var på tide å sørge for at den ikke blir liggende utover bakken. Før har jeg brukt noen gigantiske blomsterpinner som jeg har bundet hyssing rundt, men da har ikke Hortensian sett noe fin ut. Nå fikk jeg tak i noen bøyler som jeg satt rundt, og så knøyt jeg hyssing i to høyder rundt… Da kan noen av bladene stikke ut, og det ser mer naturlig ut samtidig som den holdes fint oppe.

I tillegg kjøpte jeg to nye stativer til å sette lyktene mine på… Det er egentlig blomsterbord, men det går like fint å sette lykter på dem… Jeg hadde egentlig ikke planlagt å kjøpe noe annet enn blomsterstøtte, men sånn er det med meg bestandig. Jeg kommer alltid hjem med noe mer eller noe helt annet enn det jeg planla :o))


De gamle stativene har jeg flyttet og satt blomster på… Skulle gerne ha hatt et par hvite der oxo, men jeg får vel nøye meg med de gamle…. kanskje!! Huff, nei jeg kan ikke begynne sånn for da kommer jeg sikkert til å dra på Plantasjen i morgen å kjøpe to hvite til!!!



Pusejentene har vært veldig kozete i dag, og da jeg kom med kammen og børsten ble de veldig happy… Da mjaues og males det noe helt vanvittig så det er ingen tvil om at de kozer seg. Ingen av dem ville at jeg skulle slutte, og det ble en gigantisk haug med pels som ble børstet og gredd bort.. Etterpå ble de veldig slitne og bare slang seg ned for å sove litt, godjentene mine det :o))

For over 14 dager siden bestilte jeg ny Samsung Galaxy S II fra Tele2…., og den har jo ikke dukket opp vettu :o(( Forrige uke ringte jeg Tele2 for å undersøke hva som hadde skjedd, og da fikk jeg beskjed om at den var sendt. Da den ikke var kommet i dag ringte jeg dem tilbake, og da viste det seg at leverandøren hadde gått tom for akkurat rosa tlf.Uten at jeg fikk beskjed selvfølgelig. De hadde svart, og da bestemte jeg meg for å ta det for de kunne ikke helt svare på når den andre kom. Det spiller egentlig ikke noen rolle hvilken farge den har, for jeg har jo så mange deksler som jeg kan spice den opp med :o)) Hun jeg snakket med regnet med at jeg hadde tlf på torsdag….!!!

Sitter akkurat å ser på Ut på tur med Ola-Conny og Morgan, fra Ullared…. Hehehe, det er så som så med språkkunskapene så det er ganske fornøyelig å se på. Syntes egentlig det er ganske tøft å reise når man nesten ikke kan gjøre seg forstått eller forstår hva andre sier til en…., men det blir nå iallefall bra tv :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg