Sommerforkjølelsen er et faktum….

Etter å ha gått å hanglet hele formiddagen i går begynte jeg egentlig å føle meg litt bedre, men når jeg våknet i dag var halsen veldig sår og krislete… Jeg har ikke målt feberen, men at den er der kjenner jeg jo. Det er jo typisk at det måtte komme nå som jeg skulle begynne å jobbe 100% igjen i morgen. Å være hjemme er ikke noe alternativ, så det er bare å hive i seg febernedsettende å komme seg på jobben i morgen. 


Siden jeg ikke orker å gjøre så mye i dag er det godt med Radio Norge som spiller masse god musikk hele dagen :o)) De spiller jo mye av den musikken jeg hørte på den gangen jeg raaaaste rundt på byen på 80-tallet. Den musikken står seg bra enda. Jeg husker at jeg og venninna mi Anne satt å prata om musikk da vi var ca 23 – 25 år gamle, og om hvor festlig vi syntes det kom til å bli når folk på gamlehjemmet satt å digga heavy metall i stedet for trekkspillmusikk som våre foreldre likte :o)) Helt ærlig så syntes jeg det fortsatt er en festlig tanke, og jeg hører nok til den gruppen som kommer til å gjøre det, hehehe!!


Anne ringte meg like etter at jeg hadde ramlet ut av senga for å snakke om bilettene til The show must go on Christmas spectacularl på Chat Noir. Hun ville vite om jeg hadde noe spesielle ønsker om hvor jeg ville sitte. Det eneste stedet jeg ikke vil sitte er på første rad…, det har jeg forsøkt et par ganger før å det blir altfor nære scenen. Jeg syntes ikke man ser noenting, og da ble det 3 raden i stedet. En av oss får sitte i sofa og den andre på stor…., helt perfekt. Da har vi to ting i boks til vinteren, den andre er Nøtteknekkeren i Opera’n som jeg gleder meg noe vanvittig til. Den har jeg alltid hatt lyst til å se, hel siden jeg var barn :o))

At jeg har to vidt forskjellige pusejenter når det gjelder renslighet, det har jeg nevnt før….. Vinja er jo så nøye at hun bruker mye av sin våkne tilstand til å pusse på pelsen sin. Så har vi Ronja………….. Hun pusser alle steder bortsett fra i baken sin, og siden hun lett for tover i pelsen sin kan man jo forestille seg hvordan det blir bak der. I går var det blitt så ille at jeg måtte ta fram saksa, men siden hun egentlig er en veldig snill pus la hun seg bare rett ned. Hun lå helt stille mens mammen klippet henne i baken og fikk bort alle tovene, som var fulla av alt mulig rart som ikke skal nevnes i detaljer. Etterpå fikk jeg børstet pelsen hennes i baken oxo, så nå håper jeg det innbyr til at hun tar seg tid til å vaske seg der selv…. YEAH RIGHT!!!


I går kveld så jeg en film som jeg egentlig har sett før, men som jeg syntes er så fin at jeg måtte se den igjen. Waiting to exhale med bl.a Whitney Houston og Angela Bassett i to av hovedrollene. Jeg leste boka for mange år siden, og syntes den var så fin at jeg kjøpte filmen på VHS da den kom ut. For et par mnd siden kom jeg over den på DVD og da måtte jeg bare kjøpe den. For dem som ikke har sett filmen handler den om 4 veninner som alle lever alene, og leter mannen i sitt liv. De har ikke helt hellet med seg, men ting forandrer seg :o)) Filmen burde sees, for den er utrolig fin og veldig bra laget av Forest Whitaker, som selv er en dyktig skuespiller.

Ikke helt det beste sommerværet ute, men siden jeg har min balkong godt innglasset så spiller det egentlig ingen rolle :o)) Nå skal jeg i allefall ta med meg en kopp kaffe å sette meg der en liten stund.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg