Detektimen i gamle dager…

Satt her å tenkte på alle de forekjellige “Dektektimene” som var når jeg var tenåring… Derfor begynte jeg å snooke litt rundt på nettet for å se om jeg kunne finne dem igjen, ikke så lett når man ikke helt husker hva de het bare hvordan de så ut!


Jason King var en som damene likte, og jeg husker godt at de voksne satt å pratet om hvor sjarmerende han var. Jason King ble spilt av Peter Wyngarde, som i dag er 83 år gammel.

 
McCloud var en serie jeg likte godt.. Han red igjennom New Yorks gater på en hest, og var en skikkelig cowboy. Ble spilt av Dennis Weaver, som døde 81 år gammel i 2006.

 
Cannon var den tjukke lille detektiven som hadde store bil med enda større bildører. Han ble spilt av William Conrad, som senere oxo spilte i serien Jake and the Fatman. Han døde 73 år i 1994.

 
Lord Peter Wimsey var ikke akkurat my cup of tea. Syntes nok den var litt la di da. Ble spilt av Ian Carmichael OBE, som kanskje er mer kjent som sjef for sykehuset i Aidensfield. Døde 89 år i 2010.

 
Kojak var stilig vøttø med kjærligheten i munnen… Tror vi smattet i oss noen av dem vi oxo. Ble spilt av Aristotelis “Telly” Savalas som døde 72 år i 1994.

 
Baretta… o la la så kjekk vi syntes han var og så tøff. Alle benket seg foran tv’n når han var på. Ble spilt av Robert Blake ( Michael James Vincenzo Gubitosi), som i dag er 78 år.

Det finnes selvsagt mange flere som kunne være nevnt, men det får holde for i dag. Kanskje jeg graver frem flere av dem en annen gang.  Hyggelig å minnes disse gamle karene innimellom :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg