Kattehotellet fres og knurr….

Nå har Felix vært hos oss et helt døgn, og det kunne selvsagt ha gått mye mye verre…. I går rømte de opp i høyden omtrent med en gang han kom, og der ble de resten av kvelden. For å få ro i heimen var jeg nødt til lukke Felix-pusen inne på lille rommet, for alle tre kattene begynte å bli kjempestresset å de trengte ro alle sammen. Han ble der inne til i dag morges!!!


Da jeg slapp Felix ut på morran i dag var pusejentene nede på gulvet, og til å begynne med så det ut til at det skulle gå bra….. Men så bestemte han seg for at han ville hilse på jentene, noe som ikke var så lurt. Ronja forsvant som et skudd i toppen av klatrestativet, mens Vinja holdt seg utrolig nok på gulvet men det enste jeg så var et stort gab og hørte masse freselyder og knurring. En stund gikk hun rundt sånn, men tilslutt forsvant hun opp på kjøleskapet.

Jeg satte meg ut på balkongen og etterhvert kom Felix etter å la seg til å slappe av i den andre stolen. Han ble liggende der en stund, og det var godt at han fikk være litt i fred. Jeg har jo helt vondt av han der han går rundt for å bli kjent med jentene, men de vil ikke ha noe av det vettu. Ronja har ikke vært nede i det hele tatt i dag, og hun har ikke spist noen ting. Så jeg kommer nok til å la Felix være inne på lille rommet i natt oxo for at de skal kunne slappe av litt noen timer. Vinja derimot har blitt tøffere, og har de siste timene vært nede på gulvet å frest og knurra til Felix bare han har vist seg. Jeg har jo ikke noe erfaring med å innføre en ny pus sammen med to andre, og vet ikke om det er noe jeg burde gjøre eller om jeg skal bare la dem finne ut av det selv?????


Mens jeg nå alikevel satt ute på balkongen og slappet av fikk jeg lest ut “Sirile gentlemen søkes” av Karin Brunk Holmquist.. Den boken anbefales virkelig, du kommer til å nikke gjenkjennende og samtidig le høyt av påfunnene til de to eldre damene som boken handler om. LES DEN :o)) 

Unge Springsteen er på Valle i kveld, og siden det er helt vindstille kan jeg høre litt av musikken ute på balkongen. Kusinen min Rita er der, og jeg tenker at hun har det helt topp :o)) Hadde jeg ikke hatt så store problemer med å oppholde meg i sånne store folkemengder, ja da ville jeg ha forsøkt å skaffe meg billetter. På sånne dager som dette missunner jeg virkelig de som bor i blokkene borte ved Valle, som kan sitte ut å nyte musikken å kikke bort….

Jøss, nå har en litt småhissig Ronja våget seg bort i vinduskarmen hvor hun sitter å knurrer til Felix som ligger ute på balkongen å slapper av… Klarer de å bli venner innen han skal hjem igjen?

Anne ringte meg nå i ettermiddag fra huset i Danmark… Det er bare på 50 kvadrat med to soverom inne, og et aneks i haven med to senger. Hun lurte på hvordan det hadde gått med gutten sin det siste døgnet, og hun fikk en statusrapport. Det hadde vært litt trist å reise fra han da hun leverte ham i går, og jeg skjønner henne godt. Hadde nok følt det sånn selv hvis det var meg.

Det dagen før dagen som jeg har tenkt mye på, nemlig 22. juli…. Jeg har tenkt til å markere dagen her hjemme med å henge ut flagget, og tenne lys for de omkomne, etterlatte og alle de berørte. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg