Au i knærne…..

For noen år siden ramlet jeg å slo brist i begge kneskålene mine, og fy katteskinn hvor vondt det var…. I allefall dagen etter, for da var de helt stive og megahåvne og jeg klarte nesten ikke å komme meg ut av senga. Det var noen slitsomme uker og måneder gitt som fortsatt får meg til å grøsse når jeg tenker på de smertene jeg hadde :o((


(bilde lånt fra google) I ettertid har jeg slitt med mye plager med knærne, og nå som jeg har blitt eldre er de enda verre, til tider. Har jeg sittet en stund så må jeg være skikkelig forsiktig når jeg begynner å gå, for spesielt det venstre kneet har en tendens til å svikte. Det går seg til hvis jeg tar det med ro……

De siste dagene har det blitt endel krabbing rundt på gulvet i forbinnelse med at jeg forsøkte å koble WII konsollet til TV’n… Hardt gulv og mine knær går i grunnen veldig dårlig sammen, så jeg har lagt en pute under. Alikevel har det blitt for mye nå, og i kveld sitter jeg her med bena høyt og slapper av. Det venstre er det verste, men jeg kjenner til det høyre oxo. Jeg har en avtale med Anne i morgen om å dra i Botanisk Hage for å ta bilder, men har ikke knærne mine blitt bedre i morgen er jeg nødt til å avlyse hele turen. Jeg har ikke sagt fra til henne enda, men jeg sender henne en melding før jeg legger meg å forklarer hvordan det ligger ann så har hun en viss peiling i allefall.

Jeg skal tilbake til fysioterapeuten rett over helgen og da skal jeg nevne det for henne, men vet ikke om det er så mye hun kan gjøre…

4 kommentarer
    1. Ikke bare, bare med en kropp som ikke vil gjøre som eieren vil. Skulle gjerne skifta ut bÃ¥de det ene og det andre her. Bl.a. beina. Ikke bare knærne, men hele ruklet!! De er vonde og hovne og ikke samarbeidsvillige i det hele tatt. Men det er lite Ã¥ gjøre med det .. prøver bare Ã¥ fortrenge det egentlig. Men det er ikke sÃ¥ lett det heller alltid …
      God bedring til deg og knærne.

    2. Marit: Tusen takk Marit, fra bÃ¥de meg og knærne, hehehe!! Man prøver Ã¥ ignorere vonde lemmer sÃ¥ lenge det gÃ¥r, men…. noen ganger mÃ¥ man bare resignere. Det gÃ¥r nok sÃ¥nn nÃ¥genlunde over denne gangen oxo :o))

    3. synnovesyr: Dessverre ble det ikke noen tur i Botanisk Have for meg, kneet mitt er fortsatt hovet og stivt. Litt bedre er den så det går i allefall den rette veien :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg