Bildedryss fra blomsterbeddene..

Siden det var så knallvær ute tok jeg med meg mitt lille kamera, Casio HD 12,5 x, for å ta noen bilder fra blomsterbeddene mine. Naturbildene blir vanligvis bedre med speilrefleksen, men det måtte lades så da ble det Casio kamera som fikk gjør jobben. Noe det egentlig gjorde bra, syntes jeg selv i allefall :o))


Min øyesten er jo Havehortensian som nå står i full blomst, og er så vakker. Jeg er så glad for at jeg kjøpte meg de nye bøylene til å støtte den opp med, for den ser mye finere ut og så støttes de tunge blomstene mye bedre enn med det gamle systemet jeg hadde. Selv etter all det regnet vi har hatt de siste ukene så står den rank og fin :o))


De som kjenner meg vet at elsker humler som jeg syntes er noen fantastisk hærlige innsekter. Får jeg sjangsen til det klør jeg de på ryggen med neglen, og det ser det faktisk ut til at de liker. Da surrer de ekstra og vifter med vingene. Ikke en eneste gang har de flydd unna eller prøvd å stikke/brenne meg. Denne tassen var så opptatt inne i blomsten at jeg ikke ville forstyrre den :o)) Det var ikke så lett å ta bilder i dag, og i allefall ikke nærbilder for det blåser litt å grenene vaier i vinden. Verst var det når humlen skulle foreviges…  Hvor mange bilder som måtte slettes vet jeg ikke, men ikke få. Tilslutt måtte jeg ta tak i grenen å holde den med den ene hånden mens jeg tok bilde.

6 kommentarer

Siste innlegg