Telemarkskanalen minutt for minutt…


Det ble litt vel sent før jeg endelig kom meg i seng i natt, så derfor er jeg så sløv og sigen i kroppen i dag.
Ikke bare jeg som er det, for mine firbente pelsdotter ser ut til å ha det på samme måte,
for de ligger rett ut å sover. Ørene beveger seg litt innimellom, sånn bare for å sjekke om det skjer
noe spennende…, men det gjør det ikke :o))

Har benket meg foran tv-skjermen for å se på Telemarkskanalen minutt for minutt, noe som er et vakkert
skue, og ikke krever så innmari mye av meg. Det passer jo helt perfekt når man helst vil ligge
under dyna og sløve, men ikke syntes at man kan det hele dagen heller.

At Norge er et vakkert land vet vi jo, men alikevel blir man helt slått ut av naturbildene som glir forbi.
Det spiller ingen rolle om ikke sola skinner hele tiden, for det er så flott alikevel, og jeg har
bestemt meg for at neste sommer skal jeg ta meg en tur på kanalen :o))

I går kveld hadde en halvdau veps forvillet seg inn i heimen, til pusenes store glede, og de brukte
mye tid og energi på å fange den. Vepsen vant alle rundene, så jeg tenkte at jeg skulle
få den ut før jeg gikk å la meg, men den forsvant for meg for ikke å bli sett igjen. Jeg har fortgsatt
ikke sett noe til den, og jeg håper ikke at den dukker opp igjen men har flydd videre til de
evige jaktmarker. Jeg har total vepseskrekk, og jeg kjenner at det strammer i halsen og jeg
får pustevansker bare ved å tenke på den og skrive om den, grøss!!

Det er jammen litt av en fantastisk mekanissme disse sluseportene og trappene… Flott å se den store båten
bli forflyttet oppover i terrenget. Dette programmet er en fin måte å vise turistene hvor flott Norge er.

På tide å hente seg en ny kopp kaffe og nyte tv utsendelsene en stund til, for det er litt tidlig å sette i gang
med middagen syntes jeg.

Ha en fortsatt fin søndag, vi blogges :o))

2 kommentarer
    1. Det er flott der. Vi var der med vår lille 21 fots daycruiser for et par år siden. Ikke hele kanalen opp, bare til tredje slusa tror jeg det var. Er jo ikke så mye forskjellig å se oppover, fikk vi nyss om. Og båttur i innlandet kan jo bli litt kjedelig i lengda .. Men verdt å ta en tur. Absolutt!

    2. Marit: Det er mye fjell og grantrer oppover, men jeg tenker det er fin avtressing… Sitte pÃ¥ dekk Ã¥ bare nyte naturen, sÃ¥ det blir sikkert en tur til neste sommer tenker jeg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg