Alt gikk helt fint….

Det var ikke fritt for at jeg gruet meg når jeg sto opp til morran i dag, hvorfor det? Jo for i dag skulle vi til Katteklinikken 10 liv på Lørenskog til årskontroll og vaksinasjon. Jeg hadde friskt i minne hva som skjedde forrige gangen, hvor alt gikki helt galt å begge pusene var mer stresset da vi dro hjem enn når vi kom dit. Jeg satte klokka på 08:00 sånn at jeg hadde god tid til å gjøre meg i stand, og pusene kunne ha en helt vanlig rolig morgen. Når tiden kom til å putte dem i reisebagene gikk det greit med Vinja, men Ronja satte alle fire beina rett ut sånn at hun var sikker på at hun ikke kom inn, hehehe!! Det gikk på andre forsøket, da jeg holdt henne godt med fast grep å viste hvem som var sjefen.


Jeg hadde spurt Anne i forveien om hun ville være med, så jeg feiet innom å hentet henne før vi dro videre til katteklinikken… Pusene mjauet hele veien hjemmefra og til klinikket, men med det samme jeg slo av motoren og lukket opp døra ble det stilt. Da tittet de nysgjerrig ut på omverdenen å syntes at livet ikke var så ille alikevel.

Hadde store planer om å ta noen bilder mens vi var på klinikken, men jeg var nødt til å delta mens pusene ble undersøkt. Dyrlege Eva tok på min oppfordring Vinja først, og hun var så rolig å godtok undersøkelsen, graving i ørene, negleklipping og vaksine med stor ro. Hun var rød i høyre øre og hadde noe skitt som ble tatt ut, og jeg fikk resept på øredråper som jeg må dryppe i. Ikke så mye som et knurr eller fres kom, og så snart dyrlegen var ferdig med undersøkelsen gikk hun nokså villig inn i bagen sin. Anne tok henne med seg ut på venteværelse så lenge.

Så var det Ronja sin tur, og jeg tenkte skrekk å gru…. men hele undersøkelsen gikk helt strålende og hun oppførte seg så fint. Litt engstelig var hun nok, men med en sånn fantastisk dyrlege som Eva Egeberg forsvant det meste av mistenksomheten og uroen hun hadde i kroppen. Selvsagt ga hun fra seg noen lyder for å vise sin missnøye, men hun var rolig…. NESTEN :o)) Dyrlegen skulle gå over neglene hennes helt til slutt, og da lot vi henne få gå litt rundt å snuse litt å få bestemme selv…. Så skulle hun hoppe opp på benken for å se litt ut av vinduet, men hun kom ikke opp….. Da ble hun altså så sint for at hun ikke kom opp, og begynte å frese og knurre… Dyrlegen fikk klippet neglene på forbena, men vi droppet bakbena… de fixer hun selv alikevel.

Pusene var friske og dyrlegen var fornøyd med dem, bortsett fra vekten til Ronja som stoppet på 5,8 kg Det er alt for mye, så nå må hun aktiviseres mer sånn at hun blir lettere. Selv om hun er kvikk og i farta nå er det ikke bra å veie så mye etter som hun blir eldre å blir roligere… Akkurat det bekymrer meg endel!!

Anne ble meg hjem for å spise lunch og sitte å skravle litt… Vi snakket om at vi godt kunne ha tenkt oss en tur på Løten Lys igjen nå i høst, og det har jeg virkelig lyst til for jeg har ikke vært der på noen år. Mens mamme levde reiste vi dit ganske ofte å kjøpte fine lys som man ikke kunne få andre steder. Siste gangen jeg var der ble jeg litt skuffet for jeg syntes ikke at de hadde noen spennende lys, og jeg dro derfra uten å kjøpe noe i det hele tatt.


Anne nevte at hun og Sven-Erik hadde tenkt seg på IKEA i ettermiddag, og da hang jeg meg på jeg…. Det var ikke noe spes jeg skulle ha, i allefall ikke før jeg dro, men jeg kom på at jeg trengte flere lyspærer og kleshengere når jeg først begynte å rusle rundt. Sven-Erik kjøpte seg et speil på stedt med forstørring på baksiden. Han skal nemlig teste ut å bruke linser for første gang, og da måtte han kunne se øynene sine. Anne skulle oxo ha speil, men hun skulle ha et som hun kunne se hele seg å valgte firkanter som settes sammen til den str man vil ha. Når jeg skulle hjem igjen havnet midt oppe i rushtrafikken, og brukte en evighet på å komme meg hjem.

Det har virkelig vært deilig å ha fri i dag, og det ga mersmak å ta sånne langweekender… Jeg har fortsatt 3 uker igjen med ferie til tross for at jeg allerede har hatt 4 uker. Sjefene på jobben har sagt klart i fra at alle må gjøre så godt de kan for å bruke opp all ferien før utgangen av året. Det har nemlig vært litt vel mye overføring av ferie de siste årene, og det er ikke så populært!!

Pusene er trøtte etter alt de har vært med om i dag så de ligger å slenger litt her og dær, mens denne damen sitter å nyter fredagens tv-programmer å er litt småsliten sjøl oxo, hehehe!!

2 kommentarer
    1. Så godt å være ferdig med sjekken på pusene. Syns forresten dyreklinikken hadde et veldig bra navn. Du er heldig som har så mye fri igjen.
      Nyt helga.

    2. iidb: En stor lettelse, skal jeg si deg :o)) Det fine med Lørenskog Dyreklinikk er at de har akkurat en egen Katteklinikk, og der kan kattene fĂĄ gĂĄ løse ĂĄ “kulen” litt innen de skal inn til dyrlegen.

      Ha en fortsatt fin helg du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg