En dag for TLC…

Ganske lenge har jeg tenkt at jeg skulle ordne med plantene mine, men det har som alt annet blitt med bare tankene… Så etter at jeg hadde spist lunch ute på balkongen satte jeg i gang, dro fram jordposer og fant fram alle plantene som trengte litt ekstra TLC, og det var ganske mange egentlig :o))


Jeg hadde et par avleggere av bajonettplanter som hadde begynte å utvide seg i alle rettninger, og pottene hadde fått festlige former som de ikke skulle ha. Det var nesten umulig å få de ut, men det gikk da til slutt.  Det var bare 3 avleggere jeg sparte på, og de satte jeg i en egen potte. I begynnelsen av juni datt en stor gren av novemberkaktusen min, og jeg delte den opp og satt de i vann. Der har de stått helt til nå, og har fått lange fine røtter… I dag kom de i jord, så nå får vi se om de fortsetter å vokse seg store og sterke :o))


Jeg er så glad i dette blomsterbordet som jeg kjøpte hos en brukthandler i Spydeberg for snart 10 år siden. Det er ikke så mange steder å sette blomster, og da er det så flott å ha dette… Spesielt siden det er så smalt og ikke tar opp så stor plass, og i tillegg er det veldig stødig og fint. På de 3 nederste hyllene sår plantene som har fått litt pleie i dag :o))


Det blir mye rusk når en holder på å ordne med blomstene, så jeg fant like godt frem en svart plastsekk…. To av de store plantene min var ikke lenger noe fine, så jeg kastet dem like godt og en annen hadde allerede avgått med døden. Jeg er litt sløv med å huske på å vanne plantene jevnlig, så jeg er nødt til å skjerpe meg….


Frøknene Lillepuzdatter har vært hjertelig tilstede i hele dag, og hjalp villig til med å sortere ut røttene i jorden jeg kastet… De syntes at de var viktig å tråkke godt rundt sånn at jorden spredte seg utover et stor område, spesielt på gulvet. De var ikke enig med mammen sin at det var unødvendig. De ble veldig slitne etter å ha vært så gode hjelpere, så etterpå satt de litt å slappet av mens mammen deres feiet gulvet og vasket bordet for jord, hehehe!! 

Etter all tråkkingen i dag skulle man ha trodd at hælen min ville være veldig øm og vond nå i kveld, men faktisk ikke. Den er faktisk ganske bra, og nesten smertefri. Jeg har ikke hatt støttebandasjen på, men bare gått barbent og det ser ut til at det ikke var så dumt. Jeg kan ikke tenkte meg noe bedre enn å gå barbent, og gjør det til langt ut på høsten… På sommeren pleier jeg oxo å sparke av meg skoene å kjøre barbent, da har jeg så fin feeling med pedalene…. Dette er noe jeg har gjort så lenge jeg har hatt lappen, og den har jeg hatt en stund :o))

Denne helga har gått så fort, enda jeg hadde fri på fredagen…. I morgen blir det en kort dag for jeg skal til fotpleie kl 15, og da må jeg gå ca en time før for å være sikker på at jeg rekker det. Beregner jeg ikke god tid kan man være sikker på at noe skjer, og jeg kommer for sent. Det ville jo ikke være rettferdig ovenfor de som har time etter meg.

Nå skal jeg bare sitte her å sløve foran tv’n til jeg skal legge meg, med en kopp kaffe eller to….. Et smart trekk hadde vel vært å legge seg nå, men jeg tror ikke at det kommer til å skje…. Farlig det vøttø, å gå å legge seg for tidlig, heheh!

2 kommentarer
    1. I gode og onde dager!: Jeg syntes oxo det er kozelig med mye grønt omkring meg. Det er nok noen planter som går dukken her oxo fra tid til annen, og da må nye kjøpes inn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg