Da var det i gang igjen…..

I forrige uke fikk vi beskjed om at vi skulle ha all-møte i dag, hvor direktøren skulle fortelle om strategien for 2012/2013. Jeg tenkte ikke så veldig mye på det da, for det er jo ikke noe merkverdig med at alle samles for å bli informert om hvilken veg selskapet skal de neste årene. Jeg hadde jo fri på fredag, men da jeg kom i dag ventet en ny møteinnkalling fra klubben hvor jeg er klubbkontakt for avdelingen. Klubben skulle ha møte den 20.09, og første sak på agendaen var akkurat strategien…. Da skjønte jeg med en gang hva som var i ferd med å skje!!!


For flere år siden var jobben et selskap, men så i 2004 ble vi delt i to å begge selskapene har hatt sin egen agenda og strategi… Nå har da et prosjekt på oppfordning av direktøren jobbet noen måneder med å se på om vi skulle nok en gang bli et selskap. Dette var temaet for dagens all-møte, og litt ned på foilen over ting som skulle skje sto det selvfølgelig nedbemanning. Jeg kjente at hjertet sank helt nederst i magen, IKKE NÅ IGJEN!! 

Av ca 660 ansatte skal 60 stykker bort, og de vanlige frasene i denne rekkefølgen er avgang med å kvitte seg med vikarer, naturlig avgang og frivillig avgang med pakker hvis det blir nødvendig. Akkurat det kan vi regne med at det blir, og spørsmålet er hvem det blir… Overlever jeg foresten en ny runde? Jeg håper virkelig det, for jeg har definitivt ikke lyst til å slutte nå!!!!

Når alt det er sagt, så ser jeg jo selvfølgelig fordelene med å bli en enhet igjen. At de som gjør de samme jobbene i begge selskaper jobber sammen, for å yte det beste for kundene våre. Andre selskaper har gjort det samme, så jeg er ikke overrasket over at det kommer.

Jeg har ikke tenkt å sette meg med ned med hendene i fanget å deppe over noe som kanskje ikke kommer til å ramme meg, da kommer jeg til å bli sprø! Skulle det komme til å gjøre det, får jeg takle det da….

6 kommentarer
    1. NĂĄ igjen Vera, – men er jo som du selv sier – bedre med ett selskap for kundene! – Du trenger ikke bekymre deg – de gĂĄr vel etter hvor mange ĂĄr du har jobbet, og da stiller du godt!!
      Synes du har en rett innstilling, – ikke la det gĂĄ utover hverdagen.
      Håper vi møtes til lunsj en dag!
      Klem

    2. Terje: Tror nok ikke ansinitet har noe ĂĄ si, det sĂĄ vi under Delta…. De behøver vist ikke ta hensyn til det lenger!! Bekymre seg kan man gjøre nĂĄr det er behov for det :o))

      Jepp, en lunch snart hadde ikke vært dumt du… Tenkte pĂĄ det da vi gikk forbi Peoples til Samfundssalen i dag… Sola varmet sĂĄ godt ĂĄ det sĂĄ virkelig deilig ut ĂĄ sitte der ĂĄ sløve en stund :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg