En dag er pÃ¥ hell…..

Surt å være forkjølet med feber i kroppen når det har vært en sånn flott høstdag ute… Hadde formen vært bedre ville jeg definitivt tatt med meg speilrefleksen ut og tatt masse fine høstbilder. I stedet ble det en dag på balkongen sammen med pusetassene mine.


Min aller beste venn etter esken med febernedsettende tabletter har vært dorullen…. Jeg gikk nemlig ganske raskt tom for papirlommetørkler, men dopapir har jeg mer enn nok av. Rullen sto midt på bordet hvor jeg lett kunne få tak i den, og at jeg fikk bruk for den var det ingen tvil om. Nesen rant som en sil, og jeg syntes ikke jeg gjorde noe annet enn å pusse den i et sett. Nesen har nå blitt temmelig rød og sår…..!!!

Sola skinte inn på balkongen så det ble rene sommertemperaturen etterhvert, og jeg måtte kjøre ned markisen… Det å sitte midt i solsteken med forkjølelse var ikke det aller beste akkurat. Ute var det så stille og rolig, og jeg lente meg godt tilbake å bare nøt dagen fult ut. Jeg oppdaget den stakkars Erika’n jeg skulle ha vært på gravlund og plantet. Stakkar’n var helt tørr, så jeg fant frem en skål å vannet den godt. Nå holder den noen dager til hvis jeg ikke får plantet den med det første.



Mammens små pelsdotter kom etterhvert ut på balkongen til meg…. Vinja krøyp etterhvert seg sammen i favorittstolen og sovna med en gang, mens Ronja fløy litt rundt bena mine å kozeknurra å ville at jeg skulle stryke og klø henne på ryggen. Til slutt spratt hun opp på klatrestativet å la seg godt tilrett å sovna… Så lenge sola var oppe var det veldig behagelig å sitte der, men når den begynte å gjemme seg bak skyene som kom snikende ble det fort kaldt. Ikke noe vits i å utfordre skjebnen å sitte der å bli mer dårlig enn jeg var heller.


Rognebærtreet har snart fått på seg hele høstkåpa, ikke mye grønt igjen nå. Det samme er det med de bjerketrærne som står omkring her…, og da tenker jeg at det er da ikke lenge siden sommeren var er.. eller?? Kanskje det bare er meg som ikke har fulgt med i timen, og sommeren bare forsvant uten at jeg la merke til det!!

Når jeg var å handla tidligere denne uka kjøpte jeg sesongens første medisterpølse, og i dag stekte jeg den til kokte poteter og surkål…, og som ekstra tilbehør ble det selvfølgelig øl og akkevitt. Jeg kooooozte meg storveis, og satt lengre ved matbordet enn jeg har gjort på veldig lenge :o)) Man skal koze seg litt med god mat innimellom!!

Det fine været vi hadde tidligere i dag har nå definitivt forsvunnet, og blitt erstattet av grått og trist vær og regn… Det drypper på vannebrettet og blåser ordentlig kuselig utenfor, så det er godt å være inne nå :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg