En deilig høstdag….

Til morran i dag hadde det vist nok vært ganske mye tåke, men den hadde blåst helt bort innen jeg krabbet ut av senga i dag. Da skinte sola fra en knallblå himmel, og det var ganske varmt å godt der sola skinte. I skyggen derimot var det betraktelig kjøligere med bare + 4 C…


Når jeg var ferdig hos frisørdamen løp jeg nermest over gaten og inn på Narvesen, for å kjøpe en megakopp med kaffe… De hadde nemlig gått tom hos frisørdamen, så det ikke noe kopp på meg mens jeg satt med farge i håret… Siden jeg ikke hadde drukket noen før jeg dro hjemmefra var det et must… Jeg er sikker på at jeg så helt vill ut i blikket da kom halsende inn på Narvesen, hehehe!!!

Det var en evighet siden jeg hadde vært på Smart Club, så jeg bestemte meg for å dra ned dit en tur… Hadde nesten forventet å sitte i kø bortover Smalvollveien, men det gikk i 60 kmt helt bort til innkjøringen. Det var nok høstferien som var årsaken til det tenker jeg. Fra vær gang jeg er der har de byttet helt om på varene totalt, og jeg føler at jeg bruker en evighet på å finne igjen det jeg skal ha. I reklamen har Smart annonsert at de hadde bilige Ukulele, og jeg hadde veldig lyst til å kjøpe en… Ja særlig, for skuffet ble jeg når jeg fikk tatt de i nermere øyesyn. De var jo i plastikk, og lyden var totalt elendig… Jeg skjønte jo raskt at skal jeg investere i en Ukulele må jeg nok betale mer og få en som er laget av ordentlig materialer. Da blir lyden deretter oxo.  Da jeg nærmet meg kassen var det ryddet en stor kvadrat, og jammen hadde ikke noen nisser flyttet inn. Flere skulle det vistnok komme om litt…. 


Da jeg kom hjem hadde jeg fortsatt endel kaffe igjen i koppen min, så jeg gikk å satte meg på krakken å nøyt ettermiddagssolen en stund. Det var veldig stille og rolig og ikke et menneske å se ute. De få som var hjemme hadde nok allerede vært ute å handlet å kommet hjem igjen. Etterhvert forsvant sola, og da var det ikke så godt å sitt der lenger så jeg rusla inn til pusene mine :o))



Inne ventet søstrene Lillepuzdatter av Skånevik på meg… De kom løpende begge to og nermest klatret oppover bena mine, og Ronja mjauet så høyt at man skulle nesten tro at jeg hadde vært borte i flere dager, hehehe!! Etter at de var ferdig med å hilse så forsvant de ut på balkongen….. Sola stekte på vinduene derute og etter at jeg hadde pakket bort varene mine ruslet jeg ut å satte meg der jeg oxo. Søstrene Lillepuzdatter hadde da inntatt vannrett stilling å sov så godt at de ikke engang løftet på øyelokkene da jeg kom ut. Jeg bare elsker disse små pelsdottene…, noe jeg har sagt mange ganger før å jeg kommer sikkert til å si det mange ganger til :o))

I dag har kneet mitt vært omtrent smertefritt, og det har vært så deilig. Musklene rundt hele kneet er stramme, men all fremgang er positivt. Jeg er ikke sikker, men jeg tror at jeg har funnet årsaken til at kneet slo seg vrangt. Hver kveld sitter jeg i godstolen foran tv’n med PC’n i fanget, og bena har jeg på en fotskammel… Denne skammelen er veldig lav og med en stor og tung PC’n over knærne som presser dem ned går det galt. I to dager nå har jeg lagt en lang og smal støttepute under knærne og det har tydeligvis funka (selv med pc’n i fanget) Jeg skal fortsette med puta og hvis smertene blir borte og kneet blir mykere har jeg garantert funnet årsaken…, krysse fingre!!

På tide å lene seg godt tilbake å nyte resten av lørdagskvelden…., vi blogges :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg