Alltid en plastpose i hÃ¥nden…..

Etter at demningen brast, og vannet mer eller mindre fosset inn i venstre joggesko i går, tok jeg i bruk de nye skoene i dag…. Deilig å ikke bli våt på føttene mine, for det regnet og var vått på bakken i dag oxo. De nye skoene var litt trange med en gang jeg tok de på, og jeg var litt bekymret for at jeg skulle få gnagsår… Heldigvis tøyde de seg å ble myke ganske raskt, og da oxo romsligere. At de satt mer etter gjorde oxo at de støttet hælen min sånn at den ikke har vært så vond i dag.


Det er merkelig egentlig, at jeg aldrig klarer å komme meg inn fra lunchen uten å bære på en plastpose fra en eller annen butikk. I dag var intet unntak egentlig… Det var godt å komme ut å røre litt på seg, for jeg følte at hode mitt kokte i dag. Masse å gjøre, og mye å passe på… Bare å komme ut i god eksosluft gjorde underverker for de små grå, hehehe!! Da jeg gikk ut så det ut til å lysne på himmelen, men det var bare kortvarig….



Jeg dro ned på Oslo City, og opp i bokhandelen hvor jeg kjøpte meg en Che Guevara veggkalender for 2013 og Karin Brunk Holmquist siste bok Rosa Elefanter… Jeg så at den hadde kommet ut for en stund siden men jeg har ikke fått kjøpt boken før nå. Jeg gleder meg virkelig til å lese den, for jeg er sikker på at den er like god som de andre hun har skrevet. Det handler alltid om eldre mennesker som blir utsatt for samfundets urettferdigheter, og som slår tilbake på de mest finurligste måter…. Har du ikke lest noe av henne, så burde du virkelig gjøre det :o))

Når jeg først var på Oslo City stakk jeg innom Kaph Ahl å kjøpte meg litt mer undertøy…. De hadde så mye deilig undertøy, og jeg måtte bare skaffe meg litt mer nytt å fylle skuffene med……

I sta ble Vinja helt vill da jeg satt å plystret…. Hun lå på toppen av klatrestativet og sov, men våknet av plystringen min… Hun begynte å mjaue og nesten jamre seg å hoppet ned å opp i fanget mitt. Der satt hun foran meg å skakket på hode mens jeg fortsatte å plystre, og hun fortsatt å jamre og mjause så lenge jeg holdt på. Jeg har aldrig sett henne så oppspilt noen gang. Det var akkurat som om hun var helt hypnotisert…. Rar liten pusekatt <3

Nå har begge hårballene lagt seg godt tilrette oppe i senga mi så det nesten ikke er plass til meg…., vel de flytter på seg når jeg smyger meg under dyna men forblir nok oppe i senga en stund. Ronja pleier ikke å ligge der så lenge, mens Vinja kan nok få seg til å ligge der en hel natt. At jeg snur meg og rører på meg bryr hun seg ikke noe om… Hun bare gløtter på øyene å så sovner hun om igjen :o))

Nå kjenner jeg at jeg begynner å glippe med øynene selv, så det er nok på tide å legge kroppen i vater å få seg litt søvn…. NATTA!!

6 kommentarer
    1. Heldigvis har jeg ikke lunsjpause så jeg slipper ditt problem. Katter er rare dyr og opplevde mye snodig med den første vi hadde. Gleder med å komme til Kløfta i jula for de har to stykker.

    2. hobbyting: Jobber du kortere dager siden du ikke har lunch? Med katter i huset skjer det noe bestandig, og jeg har kommet frem til at det er 96% glede og 4% irritasjon.

    3. Terje: Ja, jeg bare mÃ¥tte ha den… Du kan jo fÃ¥ lÃ¥ne alle fire av meg, og tre har jeg allerede lest sÃ¥ de kan du jo fÃ¥ lÃ¥ne nÃ¥r som helst dersom du er interessert!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg