Naturen gÃ¥r i dvale til vÃ¥ren…..

Nå har jeg gått rundt å ha hatt dårlig samvittighet noen dager for at jeg ikke har vært ute med havesaksa… Jeg så at noe hadde tatt et tak i de andre beddene rundt blokka denne uka. Det har jo ikke vært så kaldt så jeg tenkte at det godt kunne vente litt til, før jeg måtte gjøre noe. Denne uka hadde vi minusgrader, og det var det ikke alle plantene som tålte gitt.

Havehortensian min er som meg, den liker kuldegrader dårlig… Defor så den veldig lei seg ut der den sto med brune blomster, og virkelig hang med hodet. Jeg hadde tenkt til å være gartner i går, men etter å ha slept de tunge bildekkene og plassert de i bagesjerommet på bilen orket ikke ryggen min å stå bøyd. Nå derimot har jeg vært flink og vært ute å klippet den ordentlig ned, helt ned til bakken. Det var en nabo som sa i fjor at jeg måtte jeg jo ikke gjøre, for da ville den ikke komme igjen i år. Jeg beroliget han med at det var det ingen fare med, for den kom til å bli like stor om ikke større, og det var akkurat det den ble. Hvis den fikk lov hadd den tatt over hele blomsterbeddet mitt, for nye skudd stikker opp overalt om våren å må fjernes.

De fleste rosene mine har klart den første frosten, og knoppene står så fine å kommer nok til å springe ut om det ikke blir noe serlig kaldere enn det har vært i natt – 4 C. Helt inntil veggen har jeg en gul rose som pleier å stå i full blomst når den første snøen kommer, og det er mer enn en gang jeg har vært ute å klippet de ned i snøvær å satt de inn i vase :o))

De melder snø til i morgen, men jeg krysser fingrene for at den ikke kommer før litt utpå dagen. Jeg skal nemlig levere bilen på verksted i morgen for å fixe vinduspusseren som ikke vil la seg slå av, og da skal de samtidig legge om til vinterdekk. Dersom det kommer et lass med snø kommer jeg til å få store problemer å komme meg nedover alle bakkene til Ensjø tror jeg. Sommerdekkene mine er ganske bra, men de er ikke ment for å kjøre med når det er full vinter. Jeg får godsnakke litt med værgudene, så kanskje de oppfører seg å holder igjen til utpå dagen!!

Da jeg kom inn fra gartnerarbeidet fkk jeg lyst på en kopp kaffe, men det skjedde noe å det endte med at det rant mer vann på baksiden av koppen enn oppi.. Den er antageligvis tett i det lille hullet vannet skal renne igjennom, og jeg får lete etter den lille nålen som fulgte med kaffemaskinen da jeg fikk den. Går ikke det så er det ingen krise, for jeg har vannkoker og god pulverkaffe fra Davidoff så kaffe skal det nok bli på meg alikevel, hehehe!!

Nå sitter Ronja ved siden av meg å kozemjauser, og det betyr at hun vil ha litt koz av mammen sin… Har ikke blitt så mye av det i dag, og da sier frøkna fra med en gang!!!

2 kommentarer
    1. Håper snøen holder seg unna til du har fått vinterdekk på bilen. Nydelige roser du har og de forlenger høsten litt hvis du har dem inne i vase. Ha en fin kveld.

    2. hobbyting: Ikke noe annet å gjøre enn å krysse fingrene :o)) Rosene har stått i blomst helt siden tidlig i sommer, så det er noen sterke planter jeg har her!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg