Fra snøvær til strĂĄlende sol…

Etter gårsdagens snøslaps var det velkomment med sol og blå himmel i dag… Det første jeg gjorde da jeg ramlet ut av senga til morran i dag, var å kikke ut for å se om det var kommet noe mere snø…. Det snødde endel da jeg gikk å la meg i natt, og gleden var stor da jeg oppdaget at det hadde gitt seg å det hadde blitt blitt kjøligere ute. Da slapp jeg å plaske rundt i sørpe når jeg skulle på jobben.

At det var glatt ute oppdaget en av naboene da han sto nede i gata å skrapet is av bilen sin… Akkurat i det jeg var like ved ham så jeg at bena forsvant under ham å han gikk rett på ryggen. Jeg hadde tenkt til å stoppe for å høre om han var OK, men da han var raskt på bena igjen å gikk helt ubesværet gjorde jeg ikke det. Det så ganske komisk ut, men slettes ikke noe behagelig.. Jeg har forsøkt meg på noen tilsvarende saltomotaler før om årene, og jeg ble både gul, blå og svart på mine edle bakdeler :o))


Jeg har hatt en relativt god dag med kneet mitt i dag, men det stivner til når jeg blir sittene for lenge av gangen.. Det ble ganske mye sitting på formiddagen, da jeg hadde noen tilbud å beregne, og derfor bestemte jeg meg for å ta meg en tur ut for å få litt bevegelse i det. Jeg var nesten tom for AgroSan her hjemme så jeg stakk innom helsekosten for å kjøpe en ny tube. Der sto en ganske frustrert fyr, for begge kassene hans hadde klappa sammen. Han forsøkte å restarte dem, og det gikk da til slutt… Da jeg skulle betale kunne jeg ikke bruke kort, for kortterminalen hans fungerte ikke heller. Jeg hadde jo ikke noen kontanter i lommeboka, så jeg måtte bort i minibanken for å ta ut litt.

Jeg hadde egentlig tenkt til å gå litt rundt på Gunnerius å kikke litt, men det rakk jeg ikke for det sto en dame foran meg i minibanken å hun hadde all verdens tid. Det så ut som om hun forsøkte å få ut penger på alle kortene hun hadde i lommeboka si, uten at det så ut til å lykkes. Jeg sto å så på klokka og ble mer og mer stressa… Derfor rakk jeg faktisk ikke mer enn å stikke innom Mester Grønn for å se på høstdekorasjonene de hadde. Mye fint der, men jeg kjøpte ingenting da… Kanskje nermere helgen!!

Etter at vi snudde klokka i helgen har det plutselig blitt mørkt når jeg kommer hjem fra jobben, og det syntes jeg ikke noe om… I dag var jeg hjemme kl 17:30, og hadde det ikke vært for det tynne laget med snø på bakken hadde vært enda verre… Uff, nå syter jeg fælt og jeg syntes egentlig ikke at det er SÅ ille som det høres ut. Dessuten så tenner jeg masse lys i lykter og lysestaker å da blir det ordentlig kozelig i heimen.. 

Vinja har diltet etter meg helt siden jeg kom hjem, og hun tigger for å godtbit fra kjøkkenskapet. Jeg kan ikke løfte baken fra stolen før hun kommer springende, og så setter hun turboen å sitter på kjøkkenbordet før jeg har kommet meg ut av stua. Der sitter hun å ser på meg med store runde øyen, og mjauer sårt og høyt. Når jeg så kommer meg inn på kjøkkenet setter hun seg å ser på skapdøre og på meg og tilbake på skapdøra for at hun skal få noe. Det gjør hun selvfølgelig ikke, men hun prøver seg hele tiden…

Nå blir det ikke så lenge før jeg skal gå å legge meg, for jeg er så innmari trøtt i kveld… Har nok noe med at jeg ikke var i seng før ganske sent i natt. Det blir ikke full dag på jobb i morgen, for jeg må gå tidlig for å rekke fysioterapitimen min. Den gleder jeg meg ikke noe serlig til, for jeg regner med at armene min kommer til å få seg en omgang sammen med den altfor stive nakken min. Det blir som regel bedre etterpå, men før det kommer så langt er det ikke noe behagelig.

GOD NATT

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg