Å dagene bare flyr avsted…

Det virker som om dagene og ukene har tatt sjumil støvlene på seg, for de fyker avgårde og jeg klarer ikke helt å følge med… Nå har det allerede blitt onsdag kveld, og halve denne uka har forsvunnet uten at jeg føler at jeg har gjort noe serlig. Nå høres jeg veldig sutrete ut, men jeg syntes ikke jeg gjør annet enn å stå opp om morningen går på jobb… går hjem igjen spiser middag og legger meg. For et spennende og rikt liv jeg har, hihihihi!!


Det har vært kuldegrader i natt oxo, så snøen har ikke blitt borte dessverre… Tåka lå ganske langt ned over åskammene til morran i dag, men over var himmelen klar å fin så det tok ikke lange stunden før det var bare fine været. Hvis du lurer på om jeg sitter å kjører bil samtidig som jeg knipser bilder, så ja jeg satt i bilen men den stod helt stille i kø :o)) Merkelig det der, for jeg drar hjemmefra omtrent på samme tiden hver dag å den ene dagen flyter trafikken helt fint, mens neste dag som i dag står det helt stille. Mest sannsynlig beror det på at to biler ikke kunne holde seg unna hverandre et sted lengre frem….

Vi skulle ha fått en korttidsvikar på jobben som skulle ha kommet på fredag, men hun ga beskjed om at hun hadde valgt en annen jobb i stedet. Det passet veldig dårlig, for nå må sjefa inn i en ny runde for å finne en ny vikar. Vi har mye å gjøre, og om ikke lenge skal vi starte med å fornye alle kontraktene våre som har sitt forfall i januar og de må ut som fort som bare den. Derfor er det viktig å få en person i god tid sånn at vi får lært vedkommende opp føre kjøret starter…

Avtalte med Terje og spise lunch i dag, men i stedet for å spise ute på byen ble det en tur i kantina… Etter at kantina ble fornyet endret de oxo på hvilken mat som ble servert, og det er et rikt utvalg som passer for de fleste ganer.


I dag falt valget på en ferdiglaget Ceasar salat… Ellers så har de selvplukk oxo med mye godt å velge mellom og en rekke dressinger… Urtedressingen er min desiderte favoritt, yammi :o))


“Peisen” i kantina varmer kanskje ikke så mye, men det virker lunt og behagelig å sitte å se på…. Særlig på denne årstiden som det er kjølig og det blir fort mørkt. Ikke alle dager er som i dag med klarvær sånn at vi får beholde lyset lenger utover ettermiddagen. De fleste spiser ganske tidlig så når vi kom ved 12 tiden begynte kantina og tømmes for folk…. Det kan være litt behagelig, for lydnivået der kan være ganske høyt når folk sitter å skravler ved de fleste bordene..


Utenfor kantina har vi en Barista og jeg følte sterk for en dobbel latte etter den gode lunchen… Terje har snakket om at Flappjack var så godt, og de hadde noen små stykker som jeg kjøpte et av for å smake. Det var nok ikke helt min smak, litt i søteste laget egentlig. Har alikevel tenkt å lage det selv engang, men da tror jeg ikke at jeg skal bruke så mye sukker. Terje ble med opp for å hilse på resten av damene på avdelingen… Var en stund siden han hadde vært oppom, så det var et populært gjensyn :o)) Han er savnet!!


Jeg hadde igjen et par Skogsbær drøm cookies som jeg bestemte meg for å ta til kaffekoppen min… Vinja var der med en gang, og satt å stirret på cookiene å snuste å da måtte jeg følge med. Ganske riktig i sidesyn så jeg at hun bøyde seg ned for å smake på en. Fikk stoppet henne før hun kom så langt. Hun pleide aldri å bry seg om sånt før, og i går gikk hun løs på en plastpose med pærer som jeg hadde kjøpt. Hun rev i plasten for å få tak i dem, så jeg måtte bare se å få dem inn i skapet i en fei. Var ingen ide å legge dem på et fat gitt.

Sjekket storm.no og yr.no for å se hva slags vær vi får i morgen, men de er ikke helt enig… Den ene viser sludd med et par minus, mens den andre viser litt overskyet med antydning til sol og et par varmegrader.. Blir spennende å se når vi våkner i morgen hvem som rett!!

2 kommentarer
    1. så fin katten din er! 🙂
      Her i hjemmet får ikke kattene lov å være på bordet fordi jeg syns det er ekkelt siden de er innekatter og går i kassa, og da syns jeg det er mer enn nok å ha dem i sofaen osv om jeg ikke skal ha dem på bordet også 😛 De sniker heldigvis ikke så ille på menneskemat, men er jeg for treig til å fylle opp skåla hører jeg det krasler i gangen og de er på vei til å bite istykker posen maten dems står i 😛 Det har skjedd noen ganger med leverposteibokser osv,om de glemmes på benken 😛

    2. Silje Odden: Hun er en liten primadonna, med alt det innbærer :o))

      Når jeg fikk kattene var jeg veldig streng med at de ikke skulle gå på bord og benker… Problemet var at så fort jeg var ute av huset var de der, så jeg ga til slutt opp. I stedet blir bord- og benkeplater vasket veldig veldig ofte, og jeg legger aldri fra meg noe spiselig uten å ha en asjett eller talerken under….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg