En fin start på dagen…

Man våkner uten at en ilter alarm uler i ørene grytidlig, rusler ut på kjøkkenet og åpner kjøleskapet for å se om det er noe spennende til frokost. Der ligger pakken med julesylte fra Gilde, og det nyinnkjøpte glasset med sterk sennep :o))


Det er en av gledene ved at vi nå nermer seg jul at den gode julesylta har kommet i butikken, og jeg vet å koze meg med den. Nå har to skiver brød møysommelig blitt smurt og spist, så nå er det bare igjen å brygge et par kopper kaffe så er frokosten fullkommen, hihihihi!! 

Ute er det flere varmegrader i dag, og da jeg kom på kjøkkenet satt begge pusene i kjøkkenvinduet og mjauet…. De merket at det var mildere og ville ut på balkongen for å lufte seg litt, og det fikk de jo selvfølgelig. Det blåser ganske kraftig ute, og de satte seg på klatrestativet med nesa mot sprekken å snuste inn lufta som presset seg inn. Den førte nok med seg en masse spennende ting som skulle identifiseres… Nå er de ferdig med utetilværelsen for en stund, så jeg kunne lukke igjen vinduet… Godt for det ble litt kaldt på meg som ikke er dekket av tjukk og varm pels!!

Når kaffen er nytt er det på tide å hoppe i dusjen og komme seg ut en tur for å få litt frisk luft :o))

2 kommentarer
    1. hobbyting: Jeg blir litt vemodig når jeg tenker på hjemmelaget sylte… Det var en av de tingene jeg minnes ved min snille god mamma, og jeg ser henne for meg der hun puslet på kjøkkenet uten stress når hun laget god mat :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg