En sprudlende dag….

Når jeg våknet i dag kikket to lurvete fjes på meg, og mjauet… De syntes at mammen deres hadde sovet alt for lenge, og mente at hun burde komme seg ut av sengehalmen. I tillegg så syntes de nok at mammen burde gjøre rent doen deres, noe hun faktisk hadde tenkte å gjøre uansett.

Det er mildt ute i dag, så balkongdør og kjøkkenvindu ble åpnet og det var noe de to pelsdottene satte pris på… De ble rent av våryre, og har hoppet, løpt og jaget hverandre igjennom heimen ut på balkongen igjennom døra og inn igjennom vinduet. Akkurat som de pleier å gjøre på sommeren :o)) De kozer seg glugg i hjel… Vinja fant, eller det gjorde hun nok ikke, mer nappet av et blad fra den ene orkideen min, og nå kaster hun det i været å leker noe voldsomt med det. Det varmer i hjertet å se at de har det så bra og trives.

Når jeg var ute i går stakk jeg en tur bort på Expert, for å kjøpe meg en liten cd-spiller…. Jeg bruker nok mest mp3 spilleren min, men jeg har ikke plass til all musikken der og da må jeg spille de andre cd’ene på PC’n hvil jeg skal høre på dem. Derfor tenkte jeg det ville være greit med en liten billig en, og jeg sjekket på nettet å så at de hadde denne Phillips spilleren til bare 399,-. Helt greit tenkte jeg.

Alna senteret ligger rett på andre siden av motorveien sammen med A-møbler så det er alltid kø… Jeg ble selvsagt sittende helt fast bare et par hundre meter fra innkjøring til Smart/Expert og jeg kjente at jeg begynte å koke da en etter en slapp fram alle som skulle inn og ut sånn at vi andre ble stående helt fast, grrrr…!! Omsider kom jeg jo inn og fikk parkert, men jeg hadde stått i kø til ingen nytte. Den CD spilleren jeg skulle ha hadde de ikke inne, og de fikk den først til uka en gang. De hadde derimot mange i avdelingen ved Kirkeristen, og når han sa det så klarte jo ikke jeg å la være å dra ned til byen. Med god flyt i trafikken klarte jeg å dra ned, parkere, gå bort til butikken, handle, gå tilbake og dra hjem på under en time. Ikke dårlig hva??

Anne ringte for 45 min siden for å skravle, så jeg fikk ikke gjort ferdig innlegget mitt… Hun fortalte at broren hennes, som hun bor sammen med, kommer til å miste jobben sin fra slutten av April. Da skal de nye eierne legge ned driften her i Norge og flytte alt til Sverige. Det blir ikke så lett for han kanskje å finne ny jobb, han blir 60 år nå rett før nyttår. Plutselig kom situasjonen på jobben veldig nære på meg, for det er vel i slutten av denne uka vi vet hva som skjer med oss…. Huff nei, kan ikke tenke på det nå…. Da blir hele dagen ødelagt, positive tanker er tingen her :o))

Ute er det + 7 c og silregn, noe det har vært siden jeg sto opp… Helt ærlig, heller det enn et lass med snø :o))

6 kommentarer
    1. Ikke lett å miste jobben i den alderen, nesten ingen vil ansette folk i den alderen. Jeg kan ikke forstå hvorfor når men tenker på hvor mye erfaring og kunnskap der er i min aldersgruppe.

    2. hobbyting: Jeg er jo av den oppfatning at erfaring og kunnskap igjennom et langt arbeidsliv burde telle for noe… NÃ¥ i dag er det dessverre sÃ¥nn at enkelte bedrifter vil “bare” ha unge mennesker, som tar seg godt ut i arbeidsstokken. Helt hÃ¥pløst!!

      I dette tilfellet tror jeg de nye eierne har planlagt fra dag en at de skal flytte arbeidsplassene ut av landet, men ikke ville gjøre det med en gang de tok over… Det skjer jo stadig vekk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg