Da var denne dagen over…

Jammen hadde jeg ikke klart å sovne gitt, etter at jeg hadde spist middag…. Jeg hadde litt feber og frøys så fælt så jeg pakket meg inn i et par lune fleezepledd og satte meg godt til rette i godstolen, og det tok ikke lange stunden før jeg gled inn i drømmeland. Jeg sovna tydeligvis ganske hardt, for naboen ringte på flere ganger før jeg endelig kom til megselv og våknet igjen…. Egentlig ganske greit at hun ringte på, ellers hadde jeg vel ikke våknet opp før midt om natten stiv og støl i hele kroppen ;:o))

Til morran i dag når klokka ringte våknet jeg med dundrende hodepine og veldig tett nese, og det var så ille at jeg var nødt å ta meg en Ibux å legge meg en stund til. Jeg satte klokka en time fram, og da jeg våknet neste gang var hodepinen nesten borte. Nesen derimot var like tett som før… Når jeg kom meg inn i dusjen begynte kroppen og formen å bedre seg littegranne. Det har alikevel vært en slitsom dag med masse hosting og nesen godt plantet ned i papirlommetørklærne, med jevne mellomrom…

I lunchen måtte jeg bare ut en tur for å røre litt på meg… Fra vinduene på jobben så jeg i går at de holdt på å rigge noe på Youngstorget, så da ble det automatisk til at jeg gikk den veien. Det sto ingenting om hva som kommer der, men jeg syntes i grunnen at teltene, både de store og de små, lignet på de som har vært brukt under julemarkede hvert år.. Sjekket det nettopp ut, og det skal være Førjulsmarket der lørdag den 1. desember. Det må sjekkes ut…

Jentetaxi’n sto parket på torvet da jeg gikk over, og jeg så en dame med en stor mikrofon som tydeligvis hadde gjort en reportasje. Leste SpareBank 1 sine interne nettsider om at de skal kjøre jentetaxi nå fram til jul. Det er jo et veldig bra tiltak :o))

Jeg var så opptatt med å se på julebelysningen i Torggata, og la ikke merke til svermen av duer som lettet fra hustakene og fløy rett mot meg. Jeg skvatt himmelhøyt, og likte meg dårlig… Av en eller annen tullete grunn kan jeg ikke fordra duer on flight for landing eller take off. Da jeg kom helt i enden av torget så jeg hvorfor duene kom i flokk, for der sto ei jente med en stor pose med brødsmuler som hun strødde utover. Jeg har sett henne der flere ganger der når hun har matet fuglene, stort sett på samme tiden.

Når jeg først var i den enden av torget stakk jeg innom Åhléns en tur… Jeg ble veldig inspirert av innlegget Mitt flotte adventsfat på bloggen JulianogMamma hvor hun hadde laget et fint fat til advent. Jeg er veldig tradisjonell med lille i adventstiden, men det fine fatet i sølv med de hvite lysene og pynten har ligget å jobbet bak i hodet mitt siden jeg leste det. De hadde fat jeg kunne bruke der, men jeg syntes at det var litt vel stort til bordet mitt. Alikevel fikk jeg mye inspirasjon som til å lage noe tilsvarende… Så oxo noe på Strømmen Storsenter i går som var veldig fint… Blir spennende å se hva jeg til slutt blir enig med meg selv om å gjøre :o)) Jeg fant utebelysning til balkongen som jeg kjøpte med små pærer i flere farger, som kan bare lyse eller blinke i forskjellige seksvenser… Har aldri hatt elektrisk lys på balkongen før så jeg gleder meg til å henge det opp å se det i aksjon :o))

Fiskebutikken på Youngstorget har så mye god sjømat, og da jeg gikk forbi ble jeg stående en stund å kikke i vinduet…. Fikk veldig lyst på en fiskemiddag, men jeg hadde ikke noe sted å gjøre av den til jeg skulle hjem så jeg droppet det i dag. Kanskje jeg tar meg en tur ned på lørdagen for å kjøpe inn til en fiskemiddag da!!

Nå er det jammen på tide å ta kvelden hvis jeg skal komme meg opp i morgen tidlig… Søstrene Lillepuzdatter har allerede krøllet seg sammen i sofaen og på klatrestativet å sover skjønnhetssøvnen sin. Natta!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg