NÃ¥ er ventetiden begynt…..

Det er jo det adventstiden er, ventetid til jul…. For å få det kozelig og trivelig må det ryddes, vaskes og pyntes så i dag står håret til alle kanter og kindene er røde av frustrasjon, vel det var i allefall det hos meg da jeg satt ved frokostbordet til morran i dag. Jeg begynte å stresse meg opp, helt unødvendig selvfølgelig, over i hvilken ende skulle jeg begynne. Skulle jeg ta det rommet først eller det andre. Til slutt måtte jeg bare lukke øynene, og trekke pusten helt ned i magen for å roe meg ned.

Til slutt gikk jeg løs på soverommet å skiftet på senga, og ryddet ordentlig opp der… Den siste tiden har rommet blitt til en samlingsplass for ting jeg skulle ha bært ned i kjellerboden eller plassert andre steder. Jeg fikk jo selvsagt hjelp av mine pelsbekledte venner, for dette var jo spennende… Ikke vær dag at mammen deres rydder og styrer, og da måtte de jo selvsagt være med å hjelpe til.

Nå er jeg ferdig med å rydde og satt frem sånn at jeg bare kan bære det ned i kjelleren.. Adventslysestakene står klar til å settes i vinduet etter at støvkluten har fått jobbet litt. Før jeg gjør det måtte jeg bare sette meg ned et par minutter og nyte et par kopper med kaffe og senke skuldrene, for hvis det er noe jeg er god på er det å stresse megselv opp.

Ute er det en fin vinterdag med klar himmel og en sol som ikke helt har klart å komme over trekronene enda… Så på gradestokken da jeg sto opp ved 9 tiden, og da sto den på – 8,9 C så det er ut til at metrologene har fått det rett denne gangen. Det hadde vært veldig kozelig om det kunne ha kommet litt lett snø nå, spesielt siden det er 1. desember i dag :o))

4 kommentarer
    1. For en effektiv dame på lørdagsmorgen.
      Selv jeg samler mot til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ en runde pÃ¥ et kjøkken som er fullstendig kaos…jeg har nemlig bakt kaker pÃ¥ det, og ingen griser mer i verden nÃ¥r de baker kaker enn meg, ikke kan jeg fordra Ã¥ bake heller, men …utrolig hva man gjør for noen man er glad i 🙂
      Ha fortsatt en fin lørdag :-)…du fÃ¥r ta husvasken i etapper…og kose deg mellom slagene .

    2. passion4lifeandtravel: Hehehe, jeg føler meg ikke sÃ¥ effektiv, alikevel sÃ¥ ser jeg jo at jeg sakte men sikkert fÃ¥r mer og mer gjort :o)) Ikke bare du som griser nÃ¥r du baker skal jeg si deg, for det sitter en her oxo, men det er ingen barn i heimen sÃ¥ det blir ikke bakt noe her… Jo forresten, jeg skal lage Lussekatter til 13. desember :o))

      Jeg følger nok rådet ditt å tar det i etapper med kaffepauser, da går det mye enklere. Ha en fortsatt fin lørdag du oxo :o))

    3. Jeg har tørket støv og ryddet helt til nå og etter middagsluren skal jeg se om jeg finner på mer jeg kan gjøre. Stresser ikke, bare koser meg med adventstingene mine. Koselig i stua nå med mye ekstra lys. Skal se om jeg kan ta noen bildere senere idag.

    4. hobbyting: Tok det i grunnen ganske rolig i gÃ¥r, men jeg ble veldig sliten og i dag kom reaksjonen med feber i kroppen… SÃ¥ i dag blir det ikke gjort sÃ¥ mye. NÃ¥r jeg var ferdig Ã¥ satt meg ned i gÃ¥r, var det veldig kozelig Ã¥ tenne alle lyslyktene Ã¥ kjenne roen senke seg i en sliten kropp :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg