Skjønner det nå….

Et godt sovehjerte er en bra ting, men det er ikke noe serlig når man ikke hører alarmen som uuuuuler!! Skulle opp tidlig i dag for at Anne og jeg skulle på julemessa, men jeg sov så godt å våknet ikke før kl var over 10. Da var kindene feberhete og kroppen ganske varm, noe som betydde at jeg holdt meg hjemme i dag. Surt, for jeg hadde virkelig gledet meg til å dra på julemessa :o(( Feberen i dag er nok et resultat av at jeg skulle gjøre alt ferdig til adventstiden i går, og sånt straffer seg det. 

Utenfor er det en fantastisk flott vinterdag med blå himmel og sol… Gradestokken ligger tett på – 10 C her i Oslo, men her jeg sitter å kikker ut gjør ikke det så veldig mye :o)) Kikket litt på langtidsvarselet i Aftenposten i sta, og der melder de at det skal være det samme i morgen… Så på tirsdag og onsdag skal det komme endel snø, før det igjen skal bli klarvær og fint. Kan det holde seg sånn frem til jul med en lett blanding av kaldt klart vær, og så litt snø innimellom blir det en fin førjulstid :o))

Kom nettopp på at jeg skulle ha hengt opp utebelysningen i går, men tiden løp fra meg gitt…. Kan nesten ikke gå ut med hammer og spiker å banke i veggen på søndagen syntes jeg, så det får heller vente til en annen dag denne uka. Skal gå ned i kjelleren å se om jeg finner kransene jeg hadde der i fjor, de som går på batteri… Hvis jeg ikke har kastet dem får de gjøre nytten til det andre blir hengt opp :o))

Det masse fin sport på tv i dag, og tidligere i dag gikk pulsen i været da Petter Northug “nesten” ble tatt igjen på oppløpet… Så gikk gutten i seg selv å hentet frem et ekstra gir, og klart å holde de andre unna. Det var helt umulig å sitte stille, og jeg sto å hoppa opp å ned å ropte så naboene trodde nok at det hadde tørna for meg, hehehe! Det var jo så spennende at jeg klart ikke å holde meg i ro! Før det hadde Marit Bjørgen gått inn til seier, men der var marginene så gode i hennes favør at det var ikke noe problem :o)) Kjenner at forventningene går i taket for de som enda ikke har vært i ilden enda…

Når jeg støvsuget og vasket gulvet i går la jeg bort lekene til kattene, men ikke lenger unna enn at de selv kunne hente dem fram igjen. I går brøy de seg ikke noe om det, men på formiddagen i dag satte Ronja i gang å hentet kozeputene som frasler og blekksprutene med bjelle i. Blekkspruten fikk kjørt seg å ble snust, sparket og kastet i været. Det den ene leker med, vil oxo den andre leke med å da var de i gang, hehehe!! Til slutt ble de slitne og spratt opp på klatrestativet hvor de fortsatt ligger rett ut som noe slakt :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg