Fornærmet…

Det var akkurat det han var, Forden altså…. Den måtte stå alene i garasjen i flere dager å bli kald, uten at jeg tok den ut på noen luftetur. Det falt ikke i god jord skal jeg si, for da jeg skulle starte han brummet og hostet han noe forferdelig langt der nede i motorrommet. I tilegg så furtet han et par ganger før han ville starte, men så var alt glemt å han kurret og spant som en katt å var klart til å dra. Skjønner godt han var litt furten jeg nå som det er så kaldt, syntes ikke det var noe greit å gå ut til morran jeg heller. Jeg frøys som bare den, og låsen til garasjeporten hadde frosset igjen så jeg måtte opp med lighteren for å tine den.

Gradestokken her på de stormfulle høyder har ligget på – 14C og – 15C i dag, med noe lavere nede i Oslo… Det er helt greit med vinter og kuldegrader, men kroppen min fungerer spesielt dårlig når det går over – 10C. Da blir jeg enda stivere i kroppen enn jeg er til vanlig, brrr. Jeg gikk ganske fort opp til jobben på morran i dag, for jeg hadde ikke lyst til å være mer ute enn jeg akkurat var nødt til. I lunchen måtte jeg ut og investere i noen vitaminer, men da løp jeg mellom kuldegradene for å ikke bli så kald, hehehe!!

Ronja ser ikke ut til å bry seg det minste med at det er kaldt ute, hun løper til balkongdøra å henger seg i karmen å drar seg opp for kikke ut… Så mjauer hun høyt og ser anklagende på meg og sier liksom, JEG VIL UT “NÅ”. I sta slapp jeg henne ut, men var rask med å lukke døra. Vinja satt ved siden av meg å kikket ut, og liksom grøsset der hun satt. Hun skulle i allefall ikke ut i kulda. Jeg lot Ronja være der ute en stund, og tenkte at hun nok snart vill skrape på døra  for å komme inn…. Å nei du, den pusen hadde det som plommen i egget og hoppet rundt å spratt og hadde det helt topp. Til slutt hadde hun fått nok å ville inn igjen. Nå har begge to krøllet seg sammen i senga mi å ligger rett ut og sover :o))

Nå skal jeg lene meg tilbake å nyte varmen fra vifteovnen som står rett foran meg på bordet, og se slutten av 71 grader nord!! Så nettopp at Grethe som sleit så fælt i forrige episode har gått videre til finalen :o))

4 kommentarer
    1. Ideatroll: Fin mĂĄte ĂĄ beskrive kulda pĂĄ syntes jeg :o)) Jeg fant ut at jeg ikke hadde noe blødt og fint skjerf som jeg kan bruke nĂĄ i kulda… Derfor mĂĄ Nestenblondina ut og handle i lunchen..

    2. Hehe, ikke barebare nĂĄr han er fornermet :O)
      Ronja ser ut til å være en ekte viking, som orker kulden, det er jenta si det :O) Vinja ser ikke ut til å nyte kulda, mer som oss ho hehe :O)
      Snill og god pusemamma du søster <3
      Prøv så godt du kan å nyte denne fæle kulda, men vær forsiktig på glatta.Masse glad i deg vet du søster <3
      Stor varm klem Laila :O)

    3. lailasfoto: Ikke sĂĄ lett ĂĄ nyte kulden ute, nĂĄr det er kaldt inne pĂĄ arbeidet og vi sitter ĂĄ fryser der oxo, brrrr!!

      Du vet pusene mine er barna mine det vettu, og barna skal man ta godt vare pĂĄ <3.

      Klem fra kaldt kinn tilbake, men hjertet er varmt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg