Svensketur i dag…

Da Anne og jeg var å så Nøtteknekkeren for et par dager siden, ble vi enig om at vi skulle ta en tur til Nordby Shopping i dag. Jeg skulle ikke ha noe kjøttvarer, for det har jeg, men derimot litt julegodis var det greit å få med seg. Formen var egentlig bånn i bøtta da jeg sto opp i dag, og jeg eide ikke matlyst i det hele tatt, men jeg tvang meg opp av senga og inn i dusjen. Anne, Kine og Sven-Erik kom ved 8 tiden å hentet meg. Det var varmt og godt i bilen, men beholdt jakka på for å holde meg god og varm :o))

Det hadde snødd lett i løpet av natten, og det lå et fint tynt teppe med snø over isen ute i gårn så jeg var nødt til å trå forsiktig så jeg ikke satt meg på rattatta… Vi hadde tenkt til å stoppe på Statoil stasjonen her nedenfor, sånn at Kine kunne få seg litt mat og jeg en kopp kaffe, men den var ikke åpnet enda. Den skal egentlig åpne kl 8, men vi har oppdaget før at det ikke skjer. Derfor måtte kaffen vente til vi kom ned i Østfold, og det smakte himmelsk godt, siden det var den første for dagen. Ingen av oss hadde vært i den nye matbutikken hos Nordby så vi var veldig spent på hvordan den var.

(bildet er hentet fra Google) Det var veldig stor forskjell på handlevognene til folk… Noen hadde så toppede vogner at de klarte nesten ikke å trille dem, og jeg hørte til og med en dame be mannen sin gå ut å hente en handlevogn til. Nede i min vogn derimot var det ikke så fult, hehehe… Det gikk veldig mye i kjøttvarer i dag, ribbe, karbonadedeig og medisterdeig. Selv kjøpte jeg favorittkaffen min fra Dolche Gusto, Cafe Americano, Intenso Grande, Lungo og Aroma. Hjemme er det ikke alltid så enkelt å få tak i dem i butikkene. Jeg vurderte å kjøpe ribbe, men droppet det…

Matbutikken var flott og veldig oversiktig og enkel å organisere seg i, så man fant lett det man skulle ha. Hadde kanskje trodd at jeg skulle bruke masse tid på å lete etter de tingene jeg var ute etter, men det slapp jeg heldigvis. Jeg fant et par nye leker til pusene, men de skal først utleveres på julaften :o))

Det er egentlig ganske smart å ikke ha matlyst eller godislyst når man skal inn i GODIS avdelingen… Derfor ble det ikke de store mengdene som havnet ned i handlevogna, der jeg rusla mellom hyllene. Kollegene ble tilgodesett med et par bokser med Crazy Frogs, men siden KAJ hadde med et megaglass med noen sukkertøy venter jeg med å ta de med til over jul. Jeg lette etter noe godis som kunne henge på juletreet, men fant bare sukkerstaver (polkagrisfarget). Kjøpte i fjor oxo, men lurer på om jeg fikk tak i de her hjemme…. På Smart kanskje. Var oppe i godisbutikken i andre etasje oxo, og der fant jeg min favoritt M & M m/peatnøtter i og 3 esker med Toffifee til 99,- . Noe løsgodis gadd jeg ikke å plukke med meg, må prøve å begrense hvor mye som skal settes på bordet i julen..

Etter å ha plassert matvarer og godis i bilen, tok vi oss en runde oppe i 2 etasje, for Anne skulle kjøpe seg ny Spikes & Sparrow lommebok som matchet vesken hun kjøpte for en stund siden. Ellers handlet vi ikke noe serlig der oppe, men vi var innom Rusta hvor jeg kjøpte meg to gavepakker med Carrie parfyme og bodylotion. Jeg har ikke så veldig mye kontanter om dagen, så det må bli litt rimeligere parfyme inntil jeg har råd til å kjøpe favoritten min Alien. Før vi satte nesen hjem igjen stakk Anne innom hobbybutikken og jeg inn hos El-Giganten for å se på ismaskin og eggekoker. Noe jeg faktisk ønsker meg begge to. De hadde ingen eggekokere der, så det får jeg se på her hjemme i stedet. Kanskje jeg kan ønske meg det i jule- eller burstagpresang :o))

(pånytt vært å lånt fra Google) Når vi dro fra Nordby var klokka så vidt over 12 eller noe sånt, og det var for tidlig med middag, men vi stoppet alikevel på Marche ved Solli for å spise litt. Det ble et deilig smørbrød med karbonade og en sterk god kopp kaffe til dessert :o)) Det var nesten ikke folk der så vi kunne sitter hvor vi ville… Utover dagen vill det nok bli atskildig flere der tenker jeg, når horden med nordmenn skal hjem igjen.

Jeg var litt småfrossen og trøtt når vi kom ut i bilen igjen, så jeg krøyp godt ned i setet å lente meg tilbake å småsov litt… Hjemme ventet to selskapssjuke småpuser på at mammen deres skulle komme hjem, og de var veldig nysgjerrig på alle posene. De ble omhyggelig undersøkt både fra utsiden og innsiden, hehehe… Vinja fant den ene rotta/musen jeg hadde kjøpt men da hun ble distrahert av søsteren fortet jeg meg å hjemme dem begge bort i skapet. Jeg var fortsatt trøtt og frossen så da alt var pakket bort krabbet jeg under dyna og sov en stund… Det hjalp :o))

Nå sitter jeg å sløver foran tv-skjermen å ser på 007 James Bond – Moonraker på DR1, etterpå er det Hercule Poirot som skal løse et mysterie eller to så tv kvelden er satt, hehehe!

5 kommentarer
    1. julianogmamma: Ja, du la jo ut noe av det du hadde kjøpt… De jeg så hadde så toppa vogner at en måtte trille og den andre gikk å holdt på varene så de ikke raste ned på gulvet.

      Så det er i de trakter du holder til… Kozelig hos Marche, veldig god mat og hyggelig personale :o))

    2. Jeg var også på svenskehandel i går, men det var på Storlien. 🙂 Ble mest kjøtt, litt ost og julegodis. Ja, og så noe god drikke til jul, da…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg