Sint….!!! Det er bare fornavnet….

Tidligere i ettermiddag så pakket jeg ut juletreet og brettet ut grener og kvister til den store gullmedaljen… Pusene syntes jo at dette er like spennende hvert år, og de snuser og smaker på grenene. Da jeg holdt på med den nederste delen lå de andre to delen på gulvet, og de fikk kjørt seg… Vinja gjemte seg mellom kvistene og lurte på Ronja og når hun kom spratt Vinja frem så søsteren skvatt i været. Ronja skøyt rygg å freste å så var de i gang, og løp etter hverandre i hele heimen. Det var ikke dem jeg var sint på, neida:

Årsaken til det  voldsomme tempramentsutbruddet var kattenes klatrestativ, som jeg trodde jeg letthet skulle kunne flytte litt lengre ut på gulvet så det ikke sto helt oppe i juletreet. Var det så enkelt, å nei du det var det ikke. På toppen av huset går det en stolpe opp til taket, siste delen av denne skal kunne skyves ned ved å løsne en skrue. Denne delen MÅ skyves ned hvis man skal få løsnet stativet fra taket. Så var det denne skruen da…., gikk den å skru ut? Langt i fra, den satt dønn fast, og samme hvilken veg jeg skrudde satt den dønn fast. Jeg ble mer og mer sint ettersom minuttene gikk og jeg ikke kom noen veg. På et tidspunkt vurderte jeg å klippe av plastringen som skruen var skrudd fast i, men jeg gjorde ikke det.

At jeg har temperament er ingen hemmelighet, men at ordforådet mitt var så fargerikt var ikke engang jeg klar over…. Tilslutt klarte jeg å vrenge skruen igjennom hullet den satt i, og fikk løsnet den fra mutteren. På det tidspunktet var pusene ute på balkongen for å trekke litt frisk luft, men det var nok heller jeg som skulle ha vært ha vært der ute for å avkjølt meg… Nå er klatrestativet flyttet dit det skal stå over jul, og juletreet har kommet på plass inntil veggen på sin faste plass uten lys og pynt så langt… Jeg var helt drenert for energi, så jeg fant ut at resten av pyntingen skal foregå i morgen kveld i stedet..

Pusene syntes det var helt merkelig at stativet deres ikke sto der det pleier, og de snuste på det fra topp til tå… Selv taket måtte undersøkes, for det lukta nok litt anderledes en halvmeter unna der det sto før, hehehe!!

Nå har jeg roet meg ned igjen og blodtrykket som sikkert holdt på å nå nye høyder har stabilisert seg igjen…. Om litt må jeg se å få pakket inn et julegave som skal sendes avgårde i morgen, mens julekortene får jeg skrive i morgen kveld så får det stå til om de kommer fram til julaften…

6 kommentarer
    1. Dette har alltid vært din drøm, så neste jul kommer jeg innom i 30 min å filmer deg og bebiane dine i acton- så deretter rett på YouTube.com.And my sister is a realitystar Så hver jul kommer det nye episoder :O)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg