StressnivÃ¥et begynte Ã¥ stige…

Hvert eneste år skjer det, jeg blir kjempestresset å får nesten panikk for at jeg ikke skal få gjort alt jeg skal innen julaften. I år har jeg tatt det helt piano, helt til i dag, da satt jeg å slappet av foran tv skjermen å begynte å tenke på de tingen som skal gjøres å når jeg skulle få gjort dem. Skuldrene begynte sakte men sikkert å krype opp under øreflippene og hjerte begynte å pumpe fortere og fortere til jeg holdt på å bli sprø..

Så var jeg i gang med å stresse meg opp, og det er jo bare tull alt sammen… Jeg har jo slettes ikke så mye å fare med, og dessuten er det mange dager igjen til julaften. Det eneste det haster litt med er å få skrevet julekortene å få dem avgårde, og skrive dem burde jeg vel egentlig ha gjort i kveld… Det skjer ikke, så jeg skal heller sette meg ned i morgen med litt julemusikk i bakgrunnen eller en julefilm og stabelen med julekort. Frimerkene er allerede kjøpt inn så jeg trenger ikke gå på postkontoret engang.

Etter par sterke kopper kaffe har nå skuldrene mine samlet seg der hvor de skal være, og hjertet og pulsen er normal igjen… Jeg er helt sikker på at kommer til å stresse meg opp igjen, helt unødvendig selvfølgelig, og ikke bare en gang heller. Det ligger vel i min natur å stresse megselv opp tenker jeg…..

Nå skal jeg avstresse meg enda litt til med å se på CSI NY før jeg tar kvelden… Deilig å vite at jeg ikke må opp grytidlig i morgen, for JEG HAR FERIE til 3. januar :o))

4 kommentarer
    1. Egentlig burde jo vi bloggere bare skrive julekort pÃ¥ bloggen og sende en SMS til venner og kjente… “Les bloggen min. Det ligger en hilsen til deg der” Hadde vært veldig enkelt, ikke sant? De som ønsket det kunne jo selv ha skrevet det ut…. Man kan jo spille julemusikk eller se julefilm nÃ¥r man blogger ogsÃ¥.
      Ha en magisk mandag!

    2. Begynner Ã¥ kjenne pÃ¥ stress jeg ogsÃ¥. Noen ting skal gjøres før vi drar pÃ¥ juleferie sÃ¥ nÃ¥r fÃ¥r jeg stÃ¥ pÃ¥ de siste dagene. Uansett sÃ¥ blir det jul ferdig eller ikke ferdig det nytter nok ikke Ã¥ søke utsettelse… 😀

    3. hestiaverden: Egentlig et ganske bra forslag, men sÃ¥ har jeg en del eldre mennesker jeg som ikke har data pÃ¥ julekortlista… Der blir det litt vanskelig. Ha en fin mandag du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg