D-menneske meg på postkontoret!!

Jeg burde jo vite bedre så det er jo ikke synd på meg….. Glad og fornøyd dro jeg bort på Oppsal for å sende pakken min, og enda blidere ble jeg jo da jeg så at det var lite folk inne på senteret. Dette lovet godt tenkte D-menneske meg, da går det fort å sende pakken avgårde. Like blid var jeg jo ikke da jeg rundet hjørnet for å gå inn på postkontoret, for der var alle de menneskene som IKKE var på senteret. Jeg trakk no. 295 og den som ble ekspedert var no 262… Varmt var det der inne oxo så jeg holdt på å renne bort der jeg sto med den tjukke vinterjakka mi…

Etter å ha stått der å surmulet en stund, gikk det opp et lys for meg, hvorfor sto jeg i kø egentlig?? Pakka var allerede betalt for, og pakkelappen satt forsvarlig på med mitt navn og den som skulle ha den!! Jeg kunne jo bare legge den på båndet, og ta av kvitteringen min å gå min vei. Det var akkurat det jeg gjorde oxo, og en oppgitt dame med nummer et stykke innpå 300 tallet fikk min lapp å ble kjempeglad!!

Utenfor inngangen av senteret sto juletreselgeren å speidet etter potensielle kunder, men jeg så ikke at noen stoppet å så på buskene hans… Det er vel sånt som skjer rundt mørkets frembrudd tenker jeg, hvor man ikke kan se hvordan treet ser ut… Så får man seg en overraskelse når det tas inn en de siste dagene før jul, hehehe!!

Jeg var innom Labben Hund og Katt og kjøpte med meg tørrfór til pusene og kattesand… Kjøpte samtidig med et par små strikkede mus fylt med kattemynte tror jeg hun sa det var. Dem skal de ikke få enda, men jeg så jo at Vinja var borte på posen å snuste iherdig, og var nok veldig nysgjerrig på hva som var der i :o))

Var veldig glad for at jeg hadde tatt på meg gummistøvler i dag, for inne i parkeringshuset på Bryn senter var det store vanndammer overalt… Enkelte steder var vannet så høyt at det ikke hadde nyttet å gå med sko. Skulle ikke ha så veldig mye på Ultra, bare litt mineralvann og litt ekstra til en Delfiakake og til Kokosbandy konfekten som jeg fant oppskriften på i en av mammas gamle bøker. Skal ikke bake noen kaker tror jeg, men litt godis må jo til :o))

Den fine hvite snøen som lå overalt her hjemme er blitt til is med sørpe på toppen. Vaktmesteren har gjort sitt beste med å strø, men det hjelper ikke lenge når det smelter og forsvinner ned og fryser fast mot kvelden. Det var ikke så altfor ille enda, men i morgentidlig må man nok være litt forsiktig når man skal ut.

Nå skal jeg ta meg en runde med støvsugeren før jeg spiser middag, og så skal jeg pynte juletreet å sette fram den andre julepynten så er det gjort. Blir godt å få bort alle kasser og esker sånn at man kommer fram igjen. Jeg regner med å få god hjelp til å sette på lys og pynte juletreet av pusene, hehehe, de er veldig hjelpsomme… Syntes de selv i allefall… Blogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg