Det har vært en rar dag….

Det var veldig vanskelig å få sove i natt, og jeg endte opp med å ligge våken i flere timer å vri og vrenge meg innen jeg sovnet… Tankene kvernet rundt i hode mitt, og stresset meg opp sånn at jeg ikke klarte å roe meg ned nok til at søvnen tok overhånd. Når jeg faktisk sovnet vet jeg ikke, men det ble noen få timer søvn med noen våkne minutter innimellom.  Jeg våknet litt over 9 og følte meg ikke så utvilt så jeg ble liggende å strekke litt på meg… Noen minutter etter ringte telefonen til venninnen i stua, og jeg skjønte av samtalen at det var begravelsesbyrået.

Vi satt en stund å snakket i stua mens jeg tok meg en kopp kaffe, men jeg kjente egentlig at hele mitt indre var i opprør og at jeg var rastløs og stresset. Før frokost tok jeg å ryddet bort alt sengetøyet og ordnet litt i stua. Klokka gikk fort så vi kunne ikke sitte så altfor lenge ved frokostbordet før vi var nødt til å stupe inn på badet for et kjapt morgenstell. Hun måtte være hjemme til ca kl 12, men vi klarte ikke helt det, men det var vel ikke så lenge etter. Før vi sa ha det ga jeg beskjed om at hvis hun trengte noen å prate med eller trengte å komme bort hjemmefra var alltid min dør åpen…

På veg hjemover dro jeg innom El-kjøp hvor jeg hadde noen spørsmå i forbindelse med et kjøp, og jeg fikk akkurat det svaret jeg ville ha…. Dagens første gledesglimt egentlig!!

Stakk innom Jysk nedenfor Trosterud for å se etter rødt laken til julesengesettet mitt, og det fikk jeg tak i oxo. De hadde tilbud på ta to for prisen av en, så da tok jeg selvsagt to stk. Jeg har et annet sengesett som det passer godt med rødt laken til, så det passet jo bra :o)) Mens jeg var der hadde T lagt igjen en kommentar på blogginnlegget fra i går, og siden jeg følte meg litt deppa ringte jeg ham å skravlet litt av meg, noe som gjorde veldig godt :o))

Før jeg dro hjem til heimens lune ro var jeg innom Tveita hvor jeg fikk tak i julegavene til fetteren min og kona… Vi pleier å møtes før jul for å “juge” litt og utveksle julegaver, og det nermer seg for den årlige tradisjonen nå, og da må gavene være på plass :o))

Vel hjemme igjen begynte jeg så smått å sette ut all julepynten der den skulle stå… Jeg skulle egentlig ha tørket støv og strøket juledukene min, men det var ikke mer energi igjen til å sette i gang med det. Nå som alt står der det skal, er det enkelt en annen dag å bare ta fram strykebrettet og skurebøtte å få orden på det mens man ser på noe på tv eller hører på litt fin julemusikk på radion.

I hele dag har jeg følt det som om en stor svart sky har hengt over hodet mitt, noe som har gjort meg veldig trist og stresset… Skyen er nå i ferd med å sveve bort, og sinnet virker ikke så trykkende lenger.

 Nå er jeg SINT på blogg.no for det er ikke mulig å laste opp bilder for tiden… Står bare å jobber og kommer med feilmelding og annet skit :o(( 

7 kommentarer
    1. Skulle ønske jeg kunne treffe deg en gang når vi er på Kløfta men da holder det ikke med seks dager. Håper du kan glede deg over jula tross i det som har skjedd, menn jeg vet hvor vanskelig det kan være. God klem,

    2. hobbyting: Tuuusen takk :o)) Jeg har nok kjent på kroppen hvor merkelig og tom julen kan være, for min far døde i midten av november 2000. Alikevel klarte min mor og jeg å koze oss, og min far var samtaleemnet for dagen å vi minnes ham :o))

      Det hadde vært veldig hyggelig å treffes, og jeg er sikker på at vi skal få det til en gang. Som du sier så er seks dager lite når man kommer langveis fra og skal rekke å få være med familien og feire.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg