Julegave i boks…

Nestenblondina har sovet helt himmelsk i natt, til tross for vondt i siden og skulderen… Jeg var borte før hodet traff puten, og var vel våken bare en gang i løpet av natten :o))

På formiddagen fikk jeg ordnet med julegave til faren min…. Jeg sier ikke hva det er, men jeg ringte til en butikk på stedet han bor å ordnet det mer eller mindre over telefon. Fikk oppgitt et fakturanummer og bankkonto nr. å betalte det gaven kostet, og vips så kunne han reise opp i byen å hente gaven sin i forkant. Sjekket med han i sta om det hadde gått greit, og gaven var allerede i bruk… Så greit alt er når ting kan fixes på telefon og på nett, spesielt når man ikke har anledning til å kjøre ca 3 timer for å dra på familiebesøk nå før jul…

Jeg ville så gjerne gi han en ordentlig presang i år, og da helst i tide til jul… I disse triste tider, som jeg føler at det er nå, var det hyggelig å gjøre noen andre glad :o))

I dag var oxo dagen hvor jeg var invitert til fetter Ivar og kona Marit på Fetsund… Det er alltid like kozelig å komme til dem, eller være sammen med dem. Det finnes ikke mangel på samtaleemner, så det at jeg i forveien hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle bli lenger enn til kl 17 var fort glemt. Vi satt en stund å kozte oss med kaffe og skravlet før Marit serverte en nydelig middag :o)) Det var kaldt på Fetsund i dag og mye tåke, noe som gjordet stedet til et vakkert julekort, som jeg selvfølgelig glemte å ta bilde av. Når jeg endelig klarte å prate meg fra sofaen og ut i gangen hadde klokka nermet seg 20, og det var ikke så mye trafikk på veien så det gikk radig å komme seg hjem igjen.

I morgen må jeg grytidlig opp, for jeg har hengt meg på i vaskekjelleren sånn at jeg får unna litt vask før jul… Har en haug med sengetøy oxo, men det får vente til neste gang for jeg skal ut å handle sammen med Anne i morgen. Da er det ganske greit å komme seg avgårde føre horden av folk inntar shoppingsentrene og butikkene. Jeg syntes ikke det er så veldig festlig å stå, gå og handle i kø… Blir litt amper og oppgitt jeg da, hihiihi!!  Vi pleier å dra ut før jul for å kjøpe gaver til hverandre, noe som er en veldig grei ting… Da plukker vi ut det vi ønsker oss, så betaler den andre :o)) Vi tenkte begge på å avslutte shoppingturen i matbutikken sånn at de siste varene til julehelgen er i boks…. På den måten kan jeg koze meg og småpusle her hjemme frem til julaften…, perfekt :o))

De siste dagen har Ronja fått noen digre klumper i pelsen, og har forsøkt å børste og gre de ut men det har tydeligvis vært så vondt at hun ble veldig sint på den dumme børsten. Jeg prøvde å være så forsiktig jeg kunne med det satt for hardt, og da var det ikke noe annet å gjøre enn å ta fram saksa og klippe dem bort. Hun la seg pent ned på siden å lot meg forsiktig klippe og så børste pelsen glatt og fin. Hun er jo så glad i å bli børstet at jeg ville i mase så mye med børstingen av klumpene, for da er det lett for at hun ikke vil la meg stelle pelsen hennes uten den store dramatikken. Etterpå var hun så fornøyd å sprang rundt å mjauet og stanget til meg å ville virkelig vise at hun var glad :o))

Nå er det litt sløvetid foran tv’n, bare litt, før jeg legger kroppen i vater noen timer for å få meg litt søvn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg