De siste julegavene er nÃ¥ innkjøpt…

Det har blitt en lang dag for meg, siden jeg først var i vaskekjelleren fra tidlig på morningen og ved 11 tiden kom Anne mens jeg holdt på å brette tøyet sammen. Jeg hadde trodd at jeg skulle være ferdig mye tidligere, men maskinene brukte lengre tid enn forventet.. Sånn er det bare inni mellom :o))

Anne sin dag var ikke så god på formiddagen i dag, og det kunne jeg se med en gang hun kom. Sånn kommer det nok til å være en stund framover, noen dager er gode og andre vil være tunge og vanskelig. Man vet jo det fra en selv mistet noen som sto seg nær, at det kunne gå veldig bra lenge å så kom det dager hvor alt bare var trist og leit. Etterhvert blir det lettere, men hvor lang tid det tar varierer helt fra person til person. Hun vet at hun bare kan ringe til meg eller kommer når hun måtte ønske det!!

Før vi dro ut spiste vi litt formiddagsmat, for det nytter ikke å shoppe på tom mage… Anne hadde lyst til å dra en tur på Lambertseter senter å kikke litt, og der er det masse butikker som man kan forsvinne inn i å komme ut med fulle handleposer. Først måtte vi en tur på Oppsal for å hente pakken jeg hadde fått fra faren min, men det var litt vanskelig å parkere der så jeg hoppet ut å strena bort på posten mens Anne forsøkte å parkere. Det var ikke så mange der, men herregud så god tid de hadde når de først kom fram til luka!!

Det var ikke noe enklere å finne en plass på Lambertseter men det gikk til slutt da vi kom litt opp i høyden :o)) Første stopp ble Åhléns hvor jeg kjøpte en rød stor pute til den hvite flettekisten min og to nye røde stolputer til kjøkkenstolene mine. På bilde ser de faktisk litt rosa ut, men de er egentlig julerøde bare for å ha sagt det :o)) Anne fant en fin mellomstor kjele/gryte som kan settes i ovnen som hun kunne tenke seg som julegave fra meg, og det fikk hun. Den er alt pakket inn, så det blir ikke noe bilde av den.

Vi var en kjapp tur innom Dyrego oxo for at Anne hadde lyst til å se om de hadde gulv til tak klatrestativ med en stang og flere plater oppover… Det hadde de, og det er samme sorten som det jeg har med dobble stenger. Det skulle de ha rundt 1.900,- for hvis jeg ikke tar helt feil. Stativet hadde passet perfekt bak sofaen, og jeg er sikker på at Felix kommer til å bli så fornøyd med det. Hun skulle ikke handle i dag, bare sjekke ut hva de hadde og hva det kostet. Etterpå var vi inne hos Claes Ohlsson hvor både Anne og jeg plukket ut julegaver, nemlig eggekokere… Jeg har ønsket meg en sånn en stund, så det var midt i blinken at de hadde det. Det var merket OBH Nordica.

Når vi skulle dra videre va dette det som møtte oss… En bil hadde parkert så tett inntil bilen at det var helt umulig å komme inn i den fra sjåførsiden, og Anne hadde ingen annen mulighet enn å gå inn fra pasasjersiden. At folk ikke kan bruke hode å se hvordan de parkerer bilen… Hva hvis dette hadde vært et eldre menneske, som ikke hadde klart å slenge beina over giret osv. Jeg har opplevd det et par ganger, og ved begge anledningene var jeg nødt til å åpne bagasjedøren å krabbe igjennom der for å komme inn i bilen. Da kan det være godt at folk med sarte ører ikke var i nærheten, for den tiraden med ord jeg tømte meg for da var ikke pen. 

Anne trengte kattemat til Felix så vi dro videre til Alnasenteret hvor det er det eneste stedet de har den typen han vil ha. Det var like fult med glade og frustrerte juleshoppere der, men litt lettere å parkere var det i allefall. Det ble en tur innom Lefdal hvor vi kikket på det meste av det som var å se på, men det var mest kjøkkenavdelingen vi var interressert i. Jeg ønsket meg en iskremmaskin fra OBH Nordica, en sånn med to boller som kommer i rosa og lyseblå. Det fant vi der, og jeg fikk min andre julegave å vi var da ferdig med den delen av shoppingen. Gleder meg virkelig til å prøve den ut i romjula, for is er jo så vanvittig godt :o))

Når vi likevel var i nærheten så dro vi en kjapp tur innom Smart Club for å kikke litt der… Det blir ikke den aller største shoppingen der, Anne kjøpte en sort litt tykk strømepukse og jeg en rosa Ukulele som egentlig er til barn. Jeg kunne jo spille gitar en gang i tiden, og har så lyst til å prøve Ukulele… I stedet for å kjøpe en dyr en som blir liggende hvis jeg ikke får dreisen på det, kjøpte jeg den billige varianten som jeg kan øve meg litt på først :o)) På det tidspunktet begynte jeg å bli sulten så vi snudde nesen mot Brynsenteret….

Før vi gikk inn på Ultra for å handle inn julemat, drikkevarer og snoop stakk vi inn på Opus for å spise middag.. Julenissen dukket opp nesten med en gang vi hadde satt oss, og han gikk å delte ut gaver til barna… Syntes han kunne gitt en småpakke til oss litt store barna og jeg da :o))

Middagen ble Ostegratinerte Nachos med kjøttsaus og rømme… Det sto på menyen som smårett, men den var da endelig stor nok. Smaken var helt himmelsk og vi kozte oss storveis med middagen. Jeg begynte å bli sliten så det var deilig å kunne sitte litt ned å slappe av litt før vi løp videre.

Anne hjalp meg inn med alle mine pakkenellikker, og da så naboen oss å kom ut for å slå av en liten prat. Jeg viste jo at hun hadde kjøpt en blomsterbukett til Anne å nå ville hun høre med henne om det var greit om hun fikk levere den, og det var det jo. 

Nå har jeg satt meg godt ned i godstolen for å slappe av mens jeg ser på Die Hard no 1 på Dansk TV2… Filmen har jeg sett ørten ganger, men det gjør ingenting. Kjenner at jeg er ganske siiiigen i kroppen etter all denne løpingen i butikker, men jeg har alikevel hatt en veldig hyggelig dag sammen med Anne :o))

6 kommentarer
    1. Emelie: En riktig God Jul til deg oxo :o))

      Blir nok en litt stille jul her i år, siden en venn døde veldig brått nå på tirsdag. Det kommer til å prege julen en del, men litt mys og koz blir det nok alikevel :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg