Delfiakaka er ferdig….

Jeg var kanskje litt raus med strøslet på kaka, men helt ærlig så ser den faktisk litt mer ryddig ut i virkeligheten enn på bildet, hihihi!! Jeg måtte jo smake på røren for å være sikker på at den ble god…, å det ble den. Så god at jeg måtte forte meg å legge sleiver i vann og fylle opp bollen sånn at jeg ikke skulle sleike i meg alle restene. Sist gang jeg laget delfiakake var i 2010 da jeg bikket rundt tall, men den ble jeg ikke helt fornøyd med. Den smakte for mye kaffe gitt

Nå står lekkerbisken godt forvart inne i kjøleskapet for å stivne, og der skal den bli stående til 1. juledag, min bursdag :o))

Meningen var at jeg skulle lage kokosbandy i kveld oxo, men jeg hadde en del andre ting å gjøre så det ble det ikke tid til… Jeg skal opp litt tidlig i morgen for å ordne det jeg ikke rakk i dag, og da tenker jeg at det blir tid til overs til bandyen oxo. Det blir skikkelig spennende, for jeg har aldri laget den selv… Mamma var en fremragende kokk og det var ikke den ting hun ikke trylle frem på bordet, og kokosbandyen var noe hun alltid laget til jul da jeg var barn/ungdom. Jeg husker ikke akkurat hvordan den smakte lenger, bare at jeg syntes at den var så vanvittig god :o))

7 kommentarer

Siste innlegg