NÃ¥ er julen snart her….

Det at jeg sa at jeg skulle stå opp tidlig i dag, ble det ikke noe av… Våknet med dundrende hodepine så jeg tok en Ibux og la meg til å sove litt igjen, og da jeg våknet en time senere var hodepinen borte. Jeg rusla ut på kjøkkenet å ordna med litt mat og vann til pusene, men glemte megselv som vanlig.

Ribba skulle ha vært tatt ut fra kjøleskapet i går kveld for salting og peppring, men det glemte jeg selvsagt. Det er ikke så veldig farlig, for det holder med at den ligger kun et døgn. Har gjort det før, og smaken har blitt helt perfekt alikevel den. Det er en fin ribbe med passelig med fett og fin kotelettkam på… Kjenner at jeg får litt vann i munnen bare av å se på den. Vinja var veldig nysgjerrig på ribba, men hun fikk ikke lov å undersøke den å måtte holde seg på gulvet mens jeg kryddret den. Noe hun syntes var veldig dumt, hehehe!!

Plantene mine hang veldig med hodet, og hadde de hatt munn ville de definitivt ha kjeftet på meg for at jeg ikke hadde vannet dem på en stund… Derfor tok jeg meg selv sammen og fløy rundt å klippet av visne blader før jeg vannet dem. Dendrobium orkideen min hadde takket for seg så det ut til, og alle stenglene hadde visnet helt bort. Jeg klippet den helt ned og vannet røttene godt å lot det renne av. Så satte jeg den på benken hvor det er litt lunt og mye lys. Kanskje den klarer seg, for det var antydning til liv i noen av stenglene så jeg. Jeg har et par andre orkideer som hadde kommet med blomsterstengler, og de måtte støttes opp å gjøres klare til blomstene springer ut….

Gavene til Anne ble oxo pakket inn på formiddagen i dag, så de er klare for overlevering… Hun skulle på gravlund for å tenne lys i dag, så jeg håper at hun tar seg en tur innom meg på veg hjem.. Jeg har nemlig ikke kommet så langt at jeg er klar til å gå ut noe sted. Det blir nok joggings det meste av denne dagen for denne dama gitt, deilig med sånne dager egentlig :o))

Jeg hadde nesten trodd at det skulle være rene snøstormen ute i dag etter hva som sto i avisene i går, men det er bare lett snø som daler ned… Håper det fortsetter sånn, for det blir kaos på gravlund i morgen hvis det er for mye snø. Jeg har en spade i bagesjerommet på bilen, og den kommer nok uansett til å være god å ha i morgen.

Sitter å ser på en Nancy Drew film på FEM, og nå må jeg jo nesten se den ferdig innen jeg begynner på noe mere… Dumt egentlig å sette seg til å glane på film når man har andre ting å gjøre, men jeg er jo så makelig anlagt at det er typisk meg!! Blogges :o))

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg