Julaften er her…

Var tidlig oppe i dag og sprang inn i dusjen og fikk stelt meg i en fei… Var nødt til å vaske og føne håret mitt, og det tar sin tid selv om det er kort, og skulle jeg rekke å komme meg i butikken og på gravlund før det ble altfor langt på dag kunne jeg ikke somle. Alt er stort sett ferdig i heimen, så jeg kan bare koze meg igjennom hele dagen :o))

Jeg var litt bekymret da jeg våknet i dag for at det ikke skulle være måket, men det var tydelig at noen hadde vært ute i natt. Da jeg kom ut i gården traff jeg blokktillitsmannen våres, og han fortalte at vaktmesteren hadde vært ute å gjort det. Problemet var at han hadde skadet hånden sin oxo, så kunne han ikke måke noe mere. Da blir det blokktillitsmannen som må trå til, og det må han nok oxo for det har begynt å snø lett igjen. Borettslaget har lempet på parkeringsreglene i jule- og nyttårshelgen, slik at folk kan stå andre steder enn på de oppmerkede plassene. De har dog ikke lov til å stå sånn til at de er i veien for utrykkningskjøretøy eller sperre for innganger o.l. Når vi kom ut i dag hadde en idiot parkert rett utenfor oppgangen ved siden av, og så nære at man nesten ikke kom ut. Ikke hadde bilen noen parkeringslapp heller så man kunne ikke se hvem de var hos. Det var ikke populært!!!

(arkivbilde) Dro først bort på Oppsal senter for å ta meg en tur i minibanken og så skulle jeg kjøpe blomster, som jeg skal gi bort.  Trodde nesten at det skulle være masse folk og kaos der, men det var nesten ikke biler på parkeringsplassen. Enten var jeg for tidlig ute eller så er folk blitt ferdig med handelen allerede. Hos blomsterbutikken derimot var det endel folk, og folk begynte å småkrangle om hvordan køen skulle være. Noen mente at det var greit at det var en kø inn i butikken, som delte seg ved kassen, mens andre mente at det skulle være to køer… BASTA!! Jeg sto allerede ved kassen da denne diskusjonen oppsto, så jeg slapp å blande meg inn i den.

(bilde hentet fra google.no) Nede på Alfaset Gravlund var det heller ikke så mye folk, så der var jeg definitivt før horden med folk som skulle tenne lys for sine kjære. Klok av skade tok jeg med meg spaden min ned til graven og jeg hadde tatt godt fottøy på som egnet seg for å stampe i snøen. Jeg måtte spa fram graven og lyktene mine sånn at jeg fikk tent lyset. Kjøpte et megastort gravlys på Nille om fredagen som jeg oxo tente. Mange kom omtrent i pensko og skulle langt vekk fra stiene for å tenne sine lys, og de ble våte på bena… Den dumheten har jeg oxo gjort, og jeg gjør det ikke igjen. På veg ut igjen begynte det å strømme på av biler, og det var kø for å komme både ut og inn… Var glad jeg hadde dratt så tidlig som jeg gjorde.

Nå sitter jeg å slapper av foran tv’n og venter på Kalle Anka som skal starte julen for alvor :o)) Blogges!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg