En avslappende bursdag er over….

Jeg somla fælt på formiddagen i dag først med PC’n og så en stund foran tv’n… Hadde all verdens tid til å rydde og støvsuge her før Anne og Kine skulle komme, men fikk jeg satt kroppen i gir? Nei da, jeg gjorde jo ikke det vettu… For i det jeg skred ut av dusjen var det bare 15 minutter til de skulle komme, men det var ryddig og jeg var påkledd å da var det ikke så farlig om ikke helt var dekket og lysene tent. Mine to gjester kjenner meg så godt at de vet at det noen ganger blir sånn :o))

Anne gav meg min bursdagspresang sammen med julegaven min så den hadde jeg allerede åpnet. Kine hadde vært på Black Design og kjøpt en flott glassfat til å sette lys på, og jeg ble så glad for det :o)) Jeg kan sette et kubbe/kulelys, som jeg oxo fikk eller strø knust farget glass å sette te lys i… Mange muligheter her, og jeg tenker at når julen er over skal fatet få pryde stuebordet mitt :o))

Vi hadde en rolig og avslappende bursdagsfeiring, hvor vi satt å skravla om alt og ingenting. Når damer samles pleier det definitivt ikke å være mangel på samtaleemner, og det var ikke det i dag heller. Helt ærlig så foretrekker jeg stille og roling feiring uten noe oppstuss. Jeg hadde ikke bakt noen bursdagskake i år, men jeg laget en delfiakake som ble akkurat så god som jeg håpet og kransekake. I tillegg hadde jeg en boks med diverse julekaker fra Åmli + at Anne hadde med en boks med deilig riflekjeks til meg. I tillegg kom det litt godis på bordet etterhvert oxo. Magen sprenger ikke akkurat, men jeg kjenner at det har blitt litt vel mye i dag…..

Nå sitter jeg her godt tilbakelent å tenker at det skal bli deilig med en dag helt for megselv foran tv’n eller med en bok i morgen… Ikke gjøre noe annet enn å nye juledagen helt og holdent. Jeg har ikke klart å lese en linje på flere måneder, og det er på tide at jeg kommer i gang med det. For inne i bokhylla ligger det stabla haugevis som jeg har kjøpt siden i sommer og som jeg ikke har fått begynt på enda. Jeg er en sånn periodeleser, som til tider pløyer igjennom stabler av bøker på kort tid å så er det bråstopp i flere måneder.

I dag har Vinja vært helt avslappet og kozt seg med at det har vært folk her, noe som ikke har hørt med til vanlighetene. Omtrent fra jeg fikk henne inntil bare for noen mnd siden har hun gjemt seg i skapet når folk har kommet på besøk, og hun har ikke villet komme ut før folk var i ferd med å gå igjen. I dag gikk hun bare inn på soverommet mitt å satt der å kikket ut, og når vi kom inn i stua kom hun ut og hilste nesten med en gang. Det har vært så stressende når hun har vært så redd folk, og jeg har jo sett på henne at hun ikke har hatt det noe godt. Nå hopper hun opp i sofaen og kommer til gjestene for å få koz og bli strøket og rufset i pelsen :o)) Ronja er en rabagast som er ordentlig selskapssjuk, og hun kommer løpende omtrent med en gang for å møte folk å stryker seg oppetter bena på dem :o))

Nei, nå er jeg sliten og trøtt, på tide å komme seg under dyna å få seg noen timers søvn, God Natt :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg