Siste dagen i 2012..

På denne dagen blir jeg alltid så deppa, og tenker på alt jeg skulle ha gjort men aldri fikk ut fingeren til å gjøre det. Sånn er det ikke i år, nei dama er fornøyd hun :o)) Satt litt i sta å tenkte på det, at jeg er i grunnen ganske fornøyd med livet som det er. Vel, det eneste må være vekta som burde ha vært endel lavere enn den er, men det går det ann å gjøre noe med i det nye friske året 2013. Å det skal jeg oxo.

Slutten på 2012 ble litt anderledes siden noen jeg kjente døde så uventet, og fokuset ble flyttet fra julestress til andre og langt mer viktigere ting. Når noen dør så brått kommer tankene om hvor skjørt livet er, og hvor fort det kan være over. En god grunn kanskje til å leve hver dag som det var den siste, med visse begrensninger!!

I dag for 64 år siden ble mamma og pappa gift, og det er litt trist at de ikke er her lenger syntes. Savner dem på dager som julaften og nyttårsaften, men det er vel sånn det skal være. Jeg har vært så utrolig heldig som har fått så flotte foreldre… To mennesker var glad i meg og tok vare på meg, og virkelig fikk meg til å føle meg elsket. Skulle gjerne hatt dem her en gang til for å gi dem den godeste klemmen noen sinne :o))

Her er de nyforelsket en sommerdag i Oslo under 2. verdenskrig.

Er ikke helt sikker på når dette bildet er tatt, men jeg vil tro at det var på slutten av 90-tallet engang. De var glad i å reise til Fredrikshavn med med Stena, og de var avgårde omtrent en gang i måneden. I 1998 feiret de sin 50 års bryllupsdag, og bare to år etter døde pappa. Mamma levde 6 år etter det. <3 Glad i dere <3

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ikke sitte oppe så lenge, meeeeen så begynte det en fin julefilm på FEM å da kom jeg meg ikke i seng. Før jeg finner noe annet spennende på en annen kanal så er det nok best å slå av tv’n for i kveld. GOD NATT!!

11 kommentarer
    1. Er i grunnen litt godt å tenke på dem som ikke er her mer og minnes med gode tanker. Nytter ikke å sitte å synes synd på seg selv eller dem heller. De hadde sikkert bra mens de var her; da får jeg prøve å ha det bra også og samtidig prøve å være slik at andre vil minnes meg med glede en gang. Slike tanker kommer gjerne rundt jul og nyttårstid.
      Er liksom sånn det skal være, livets gang osv.
      Leit med de som forsvant “for tidlig”, men vi fÃ¥r tro det er en mening med det ogsÃ¥. De har jo hatt betydning for noen underveis.
      Ønsker deg et godt nytt år (med forsetter du kan holde)
      Grete

    2. Grete Midtfjell: Du har rett i det du skriver Grete :o)) Jeg har mange og fine minner om foreldrene mine, og det som er enda bedre er at mange andre har det oxo. De forteller om hvor snille de var, hvordan de uten Ã¥ forvente noe tilbake kom med gaver i form av hjemmebaks… BÃ¥de i fast og flytende form :o)) SÃ¥nt er hyggelig Ã¥ høre.

      Det kom faktisk noe godt ut av dødsfallet til han som gikk for tidlig… Personer som ikke har hatt kontakt pÃ¥ veldig lenge fant tilbake til hverandre, og det var sÃ¥ godt :o))

      Takk for det gamle året her vi sitter å venter på det nye skal komme!

    3. cesseprincesse: Livet er for kort til å sitte med hode i hendene og deppe, så man må prøve å finne lyspunkter i en hver situasjon uansett hvor mørk den er :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg