Nytt liv…

Orkideene mine kom med blomsterknopper like før jul, men de har ikke sprunget ut enda. Gleden er like stor hver gang det begynner å vokse en blomsterstamme, som senere kommer med knopper for jeg har ikke noe serlig hell med meg med å holde dem i blomst som andre kan.

Disse blomstene får en nydelig lysgul farge, men ikke så store blomster. Kjøpte den selv for ca 4 år siden, da jeg trodde at jeg skulle klare å holde liv i planter med blomster!

Denne orkideen var en gave fra en venninne da hun var på besøk hos meg for første gang. Den har hvite og lilla store blomster, å er helt skjønn når den står i blomst. Litt ute av fokus ser jeg, hmmm!!

Planen om å ta ned julegardinene og juledukene har jeg lagt på is til lengre ut i uka, for formen min har tatt en stort megasteg tilbake i dag. Jeg sleit meg ut i går, og skulle nok ikke ha slept all julepynten opp på loftet i går. Derfor har jeg bestemt meg for å ta det helt med ro i dag, sånn at jeg skal orke å gå på jobben i morgen. Ikke så farlig om gardiner og duker ikke blir skiftet riktig enda, mer viktig at jeg blir i bedre form å kommer meg tilbake på jobben igjen. Liker ikke noe serlig å begynne året på denne måten :o((

Vinja er kjempefornøyd med at adventslysestakene og nisser er fjernet fra vinduskarmene hennes, sånn at hun igjen kan få sitte å holde utkikk med hva som skjer ute i gården. Nesten alle plassene det gikk ann å sitte å se ut var opptatt av store ruvende lysestaker, og jeg merket at både hun og Ronja var veldig missfornøyd med det.

Ronja måtte ta seg en liten pause etter ha løpt formiddagstrimmen sin, noe som tar på…

Til morran i dag var det veldig grått og trist ute, og jeg trodde nesten at det skulle komme noe nedbør. Nå derimot siger det grå teppet som dekket hele himmelen oppover mot Akershus, og en nydelig blå himmel viser seg over Manglerudåsen. Er vi heldig kan det jo hende at sola viser seg en liten stund før den går å legger seg igjen. Temperaturen ute er ikke så ille den heller, med + 2 C. Håper at varmegradene kan smelte unna den siste snøen som kom, for nå er jeg klar for varmere vær sånn at jeg kan begynne å bruke balkongen igjen :o))

Bilde ble uklart for at jeg skulle forte meg å ta bilde av Vinja der hun satt å stirret på lyset, for hun har begynte å forsvinne eller snu seg når jeg kommer med kamera. Jeg tok vekk julefatet og satte det nye fatet jeg fikk av Kine i bursdagspresang på stuebordet, og lyset var veldig spennende å måtte beskues vettu :o)) Både hun og Ronja har lært at når det brenner lys, så passer de værhår og haler omhyggelig så de ikke blir svidd. Ronja var den siste som lærte leksen, da hun svei av ganske mange cm av pelsen på halen sin. Føy som det lukta og oj som hun løp….

Godt innpakket i mitt lune pledd i godstolen blir det mest anstrengende jeg skal gjøre å heie på de norske utøverne på ski i dag, blogges.

6 kommentarer

Siste innlegg