Kjedelig

Det er gørr kjedelig å være hjemme så lenge og attpåtil er så elendig at men ikke orker å gå utenfor døra. Jeg savner virkelig sosial omgang med andre enn kattene mine, ikke det at det er kjedelig med dem rundt meg, men de er ikke så snakkesalig akkurat, hihihi! Til tross for denne kjedsomheten så har jeg ikke tenkt meg ut i dag heller, skulle ha vært det for jeg begynner å få lite brød. Har bestemt meg for å vente en dag til, for at formen skal kunne komme seg enda litt mere :o))

Ute er ganske kjølig i dag, og jeg har sett et par ensomme snøfnugg danse forbi fra tid til annen. Været får liksom ikke helt bestemt seg for hva det skal være. Det ene minuttet er himmelen blå og sola ser ut til å stikke seg frem, og så i neste øyeblikk skyer det over igjen. Gradestokken har landet på ca – 4C og det blåser en kjølig vind, en vind som var der i går ettermiddag oxo når jeg var ute med litt søppel.

Tidligere i høst delte jeg to bajonettplanter for det vokste seg omtrent ut av pottene sine. Jeg hadde ikke plass til å lage altfor mange avleggere, så det ble 3 planter til slutt. I den ene potten har nå en ny avlegger kommet opp, og selvsagt et godt stykke vekk fra moderplanten. Den har vokst ganske kjapt, for det er ikke mer et par uker siden jeg så tuppen på den i jordskorpen :o)) Jeg har ikke så mye hell med planter som blomstrer, men disse her trives tydeligvis veldig godt hos meg!!

Nå i jula bestemte jeg meg for å bruke Pentax kamera mitt igjen. Det tar veldig gode bilder, og tåler regn å skal kunne ta bilder under vann. Akkurat det har jeg ikke forsøkt meg på enda, men jeg har testet det i det rene skybruddet i sommer å fikk noen flotte regnværsbilder. Kamera kunne bare tørkes av, og så var det klar til bruk igjen :o))

Anne ringte nettopp og lurte på om jeg hadde noe fore i kveld, for hun lurte på om hun kunne komme en tur. Jeg hadde ingen planer så jeg sa hun bare kunne komme. Hyggelig å få besøk og sitte å prate litt. Derfor må jeg se å komme meg opp av godstolen og få ryddet litt her før jeg spiser middag. Hun skulle komme ved 17 tiden, og klokka har en evne til å gå veldig fort……

Ha en fortreffelig dag, vi blogges :o))

12 kommentarer

Siste innlegg