Se hva jeg fant

Den lå i en av kjøkkenskuffene mine under noe annet, og jeg  har ikke sett den på mange mange år… I gamle dager hadde man ikke krølltang, krøllbørste eller rettetang med strøm, da hadde derimot denne her :o))

Det er en krølltang, som måtte legges over åpen ild eller på kokeplatene når det kom… Vi testet den på håret mitt da jeg var lita for å se hvordan det var. Krøllene ble fine de, men det stinka svidd og håret satt litt fast i tanga.  Mamma fortalte at de ofte hadde to, sånn at en lå på varme mens man krøllet med den andre. Hun fortalte oxo at når hun var veldig ung, hadde de ikke tang engang, da varmet de opp en hestesøm og rullet håret rundt den. Noe som oxo funket helt fint.  Det er godt at det har vært en utvikling på dette området, hehehe!!!

11 kommentarer

Siste innlegg