Ã… klippe katten i rumpa

Det er nettopp det jeg har gjort i to omganger nå… Ronja har klart på ganske kort til å få noen ordentlig pelsklumper i skjørtene på bakbena, og jeg har ikke merket det før på fredag kveld. I går formiddag tok jeg det ene benet, men det var så tovet at jeg var nødt til å bruke saksa. Hun var veldig snill og lot meg ta vekk alt sammen med noen vilepauser, men da jeg skulle begynne på bein no 2 sa hun fra at det var nok.

Til morran i dag var det påan igjen, og Ronja hoppet villig opp på kjøkkenbordet å la seg ned…. Hun malte og kurret når jeg begynte å børste henne, men når saksa kom fram begynte halen å daske noe voldsomt. Frøkna var ikke så happy lenger, men snill som hun er lot hun klippe og klippe for å få vekk den store toven. Hun var ikke like tålmodig i dag, og jeg måtte gi meg før hele kladden var borte. Vi får ta en ny runde litt senere i dag. Siden hun og Vinja for den saken skyld er glad i å bli børstet og gredd så er tingen å ikke overdrive, sånn at de blir lei.

Nå har frøkna planta seg på favorittplassen på krakken i entreen, og der ligger hun på ryggen å strekker seg å kozer… En veldig fornøyd pus :o))

8 kommentarer

Siste innlegg