Nystekte boller og kaffe

Nå har jeg nettopp kooozt meg med kaffe og nystekte boller, hmmm det smakte godt :o)) Når jeg doblet oppskriften så mente jeg at det skulle bli flere boller enn 28 stk. Jeg laget dem ikke så store heller, men det spiller vel egentlig ingen rolle for det er mer enn nok til meg. Kjekt å ha noen i fryseren når noen kommer, og til helga får jeg besøk å da har jeg noe å servere dem :o)) Jeg var spent i forveien om hvordan deigen var å jobbe med, om den ville være fast og tørr… Den var helt perfekt, og jeg trengte nesten ikke å bruke noe mel når jeg trillet bollene ut :o))

Jeg kjøpte meg et par bøker om baking tidligere i høst, og jeg satt å bladde igjennom dem i sta. Der fant jeg igjen en oppskrift på en kanel og marsipankringle/krans, som jeg hadde mistet og som er utrolig god. Bakte den noen ganger for endel år siden, og den var en hit… Men så klarte jeg å miste oppskriften, og jeg husket ikke helt alle ingridiensene :o(( Jett om jeg skal prøve meg på den om ikke lenge da! Det var mange andre spennende oppskrifter der som jeg har tenkt å sjekke ut!!

Vinja drømte et eller annet nettopp, og hun jamra seg å mjauet i søvnet… Det er noe som skjer fra tid til annen, og da pleier jeg å snakke rolig til henne så gir det seg. Denne gangen fortsatte hun, så jeg gikk bort til henne å strøyk henne over ryggen… Da roet hun seg, glippet litt med øynene å så sovnet hun igjen. Ronja pleier oxo å drømme, men hun mjauer ikke…. Nei, hun smatter med munnen og sparker i bena som om hun løper, ganske festlig å se på henne :o))

Jeg begynner å bli litt småsigen å trøtt og det lover godt for da kanskje jeg kan få meg noen flere timer søvn enn jeg har hatt de siste nettene når jeg skal på jobb morgen etter. Det går jo greit på fredag og lørdag, for da spiller det ingen rolle om jeg legger meg sent. Kan sove til jeg våkner dagen etter alikevel. Det kan jeg jo ikke de andre dagene… Merkelig at det skal være så vanskelig å få sove når kvelden kommer, enda jeg sitter å gjesper så kjeven nesten hopper ut av ledd.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg