Trist beskjed

I det jeg var på veg ut av døra på jobben fikk jeg en meld fra min tante i Atrå. Hun fortalte at min biologiske mor døde i natt. Jeg hadde først tenkt til å svare på meldingen, men bestemte meg for å vente til jeg kom hjem.

Jeg måtte handle litt før jeg dro hjem, først dyrebutikken for sand og tørrfor til pusetassene. Etterpå litt til målselv. Det var skikkelig glatt å kjøre etter snøfallet i dag, så det var bare å ta det med ro. Enkelte steder var det speilblank is under snøen, og det var noen biler som slang både til den ene og den andre siden av veien.

Med det samme jeg kom hjem ringte jeg tante for å høre hva som hadde skjedd. Det hadde gått fort nedover med moren min etter at samboeren døde i høst. Så fikk hun selv påvist lungekreft før jul og det var ingenting de kunne gjøre noe med. Hun havnet på Sofienberg hvor hun var til hun døde. Tante hadde hadde besøkt henne i romjulen og da var det ikke så mye igjen av henne.

Hvorfor var ikke jeg der, kan man spørre seg! Det kommer seg av at jeg aldri har møtt mon mor bare hatt telefonkontakt. Det ble bare sånn, og det var ikke noe jeg ønsket. Ting var komplisert sånn var det bare.

Hun skal begraves til tirsdag oppe i hjembygda i Telemark, og jeg vet ennå ikke om jeg kommer til å dra. Må se det ann litt.

12 kommentarer
    1. Kondolerer, – trist Ã¥ høre. HÃ¥per det er bra med deg, selv om situasjonen har vært som den var tidligere. Om du ikke reiser, – sÃ¥ kan du jo minne henne pÃ¥ din mÃ¥te!
      God og varm klem til deg!!

    2. terand: Tusen takk Terje :o)) Jeg synts jo at det er leit at hun er borte og at vi aldri fikk sjangsen til møtes, men men sånn er jo livet. Jeg må gå litt i tenkeboksen om jeg skal dra av flere grunner!!

    3. hobbyting: Tusen takk :o)) Hadde situasjonen mellom oss vært anderledes, hadde det ikke vært noe Ã¥ tenke pÃ¥…. Etter Ã¥ ha tenkt litt og fÃ¥tt orden pÃ¥ tankene sÃ¥ ordner det seg!

    4. Trist! Når dere ikke har/hadde truffet hverandre til nå, da er vel sjansen stor for at dere aldri ville komme til og møtes. Du har jo pappaen din, ta godt vare på han <3

    5. Lillian: Du har nok rett i det, men håpe kunne man jo vettu :o)) Ja du, det er godt ha faren min selv om han bor et stykke unna å vi ikke sees så ofte. Vi snakker i allefall jevnlig på telefonen :o))

    6. Kjære gode søster. Nå fikk jeg litt av ett sjokk, uff dette var trist å høre. Håper du har det bra kjære søsteren min <3 Du har oss, meg og pappa <3 Pappa spør alltid etter deg når han er her, og lurer på om jeg har snakka med deg. Han savner deg fæl, og skryter såå av deg, det er så koselig 🙂
      Kjempegad i deg, klem fra lillesøss Laila 🙂

    7. Laila iren: Jeg har det helt fint. Vi hadde jo ikke klart å få noen nære kontakt på alle disse årene, alikevel syntes jeg at det er trist. Nå vi det jo aldri skje heller. Savner dere alle sammen, og jeg har lovet meg selv at jeg skal komme oftere oppover utover. Håper at dere kan ta dere en tur til meg oxo. Glad i deg, klem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg