Ikke kommet helt i gang..

Det å bli vekket av et stort og såååår mjauuuuu og en våt snute opp i ansiktet er definitivt mye bedre enn en ulende alarm. Sånn var det her i dag, for Vinja syntes nok at mammen hennes hadde sovet altfor lenge i dag, og så var jo matkoppen deres helt tom… Ikke en eneste smule igjen, og det mente Vinja var litt drøyt og derfor “bare” måtte hun komme å si fra. Egentlig greit, for jeg hadde sovet altfor lenge uansett.

Den feberen jeg ikke hadde i går,  var definitivt tilbake igjen i dag…. Formen var i grunnen ganske dårlig så jeg ringte til Anne å sa at jeg måtte droppe og komme til henne i kveld. Dumt for jeg hadde gledet meg til hjemmelaget ostegratinert nachos med kjøttdeig bolognese, nnnnaaaammmis!! Vi ble enig om at heller skulle komme til henne neste lørdag i stedet. Da har jeg noe å se fram til :o))

Været her i Oslo er ikke noe å skryte av i dag heller, nei da!! Det er grått og trist og på toppen av det hele så har vi fått tjukk tåke som ligger nesten nede på bakkenivået. Det positive er at det er varmegrader, og det er noe denne dama liker for da kanskje vi kan bli kvitt noe av snøen…. Jeg lengter etter grønne plener, fuglekvitter og nye skudd på blomster og busker. Det betyr at jeg kan krølle meg sammen i stolen ute på balkongen med ei god bok og DAB’n på i bakgrunnen :o))

Søstrene Lillepuzdatter av Skånevik bryr seg filla om været ikke er perfekt, de er fornøyde så lenge de kan få løpe ut og inn fra balkongen… Vinja holdt på å snooket under bordet, og da fulgte Ronja nøye med… Ikke lenge etter dette bildet ble tatt hoppet hun omtrent opp på søsteren, og så var jakten i full gang. De hadde så stor fart at de lå helt sidelengs i svingene, og Ronja gikk i veggen så det sang. Hun spratt bare opp igjen og ristet litt på seg, og så var hun på jakt etter søsteren igjen, hehehe!!

Det hadde samlet seg en stoooor bunke med regninger i nettbanken, og i sta fikk jeg betalt dem alle sammen… Jeg hadde et par store ekstra regninger som gjør at jeg må være ekstra forsiktig med hva jeg bruker pengene på frem til neste lønning. Jeg pleier vanligvis å kjøre til jobben siden jeg hater t-banen pga klaus, men besluttet at jeg skal kjøpe månedskort igjen å tvinge meg til å kjøre kollektivt. Jeg kjenner at jeg får angst bare ved tanken, men det er helt vanvittig å bruke så mye penger på parkering….. Det blir 20 minutter med angst og pustevansker to ganger om dagen, men på den andre siden så får jeg jo beveget meg mer å det har jeg definitivt godt av!!

På snakk om å bevege seg, på tide å komme seg opp fra stolen å få unna litt oppvask og få plass til de nye skålene i skapet…., blogges!!

4 kommentarer
    1. lulltove: Frøken Ronja er en av mine øyestener, som storkozer seg ute på balkongen uavhengig av vær og vind. Nå har det heldigvis klarnet opp en del :o)) Ha en fortsatt fin kveld du oxo!!

    2. Håper du er bedre i dag 🙂 Jeg har tatt influensavaksinen for to måneder siden, men nå kan jeg trøste deg med at du ikke er alene om feber og det som følger med 🙁 Vaksinen er jo ingen garanti for ikke å få en kraftig forkjølelse, men det er dårlig gjort syns jeg. God bedring til oss :))))

    3. Lillian: Formen er mye bedre i dag, heldigvis :o)) Jeg hoster fortsatt og pusser nesa, men det kan jeg leve med, hehehe! Jeg tok influensavaksinen for noen år siden, men jeg kan ikke huske at jeg har vært så mye dårlig jeg som jeg var det året. Om det var vaksinen som var årsaken, eller om det bare var tilfeldigheter, se det vet jeg ikke. God bedring, håper du snart får ristet av deg forkjølelsen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg